• Anonym (H2O)

Åka på semester med vuxet barn?

Men det är väl inte så ovanligt att semestra med sin ursprungsfamilj? Vet inte om vi som familj är unika, men vi har umgåtts mycket som familj på olika sätt även efter att vi blev vuxna. Bland annat åkte vi varje år på fjällsemester så länge våra föräldrar orkade.

Min mamma, mitt syskon och jag åkte på en gemensam resa efter att min pappa gått bort. Det är ett särskilt fint minne eftersom både min mamma och mitt syskon är borta nu.

TS problem är kanske mest relaterat till att de är en bonusfamilj och att pappan prioriterar barnen. Det finns massor med liknande trådar. både om resor och annat så situationen är knappast unik.

• Anonym (H2O)
    Anonym (bonus) skrev 2022-06-15 08:48:20 följande:
    De som vill ägna hela sitt liv och tid åt redan vuxna barn får naturligtvis göra det. Det är uppenbarligen något som inte passar vissa av oss. Det kommer att skapa irritation hos mig när de två ska göra saker tillsammans och jag känner mig utanför. Bättre då att de åker ensamma och jag ensam på annat håll. Men min partner vill ha med mig överallt och blir arg om jag inte följer med eller åker själv.
    Bra att du bokat en egen resa TS. Men har inte du skrivit trådar förut? Du har vuxna barn, han har vuxna barn, du prioriterar relationen, han prioriterar hela tiden barnen? Tycker jag känner igen situationen. Om ni har alltför olika syn /värdering på vad som är viktigt och vad man ska lägga sina pengar på så kanske ni inte passar ihop?
Svar på tråden Åka på semester med vuxet barn?