Åka på semester med vuxet barn?
Jag reste mycket med min mamma både i den åldern och några år till upp i åren. Men det var inget problem, eftersom min pappa inte var intresserad av att resa (han var bland annat flygrädd), och någon styvförälder som kunde ta illa upp fanns ju inte.
Så jag tycker inte I SIG att det är konstigt, men jag tycker inte heller att det är konstigt om du och din nye kan få åka på en resa ensamma tillsammans, som ett par. "Barnet" är ju faktiskt myndigt och vuxet, och han eller hon kan tjäna ihop till en egen resa nu, och även resa utan någon av sina föräldrar. Och nu hade vederbörande redan precis fått två resor, så det är inte ett dugg synd om honom eller henne.
Jag tycker att du har mest rätt, och ska det vara så här så kanske din nye inte är rätt för dig? Han måste ju fatta att det inte är lika roligt och självklart för dig att ha hans vuxna barn med, som det är för honom. Det blir inte riktigt semester när man måste tänka på vad man säger och hur man uppför sig hela tiden, inte riktigt kunna vara sig själv, ge pedagogiska svar på alla frågor, låtsas vara intresserad av några gamla ruiner fast man kanske hellre skulle vilja dricka drinkar vid poolkanten...