Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Hur mycket koll har ni på era barn och hur?

Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2022-06-17 06:47:45 följande:
    Pratar med henne naturligtvis, allt handlar ju om att ha en nära och förtrolig dialog med sin tonåring. Jag tycker det är mer sjukt med 15-16-åringar som föder barn. Barn ska inte föda barn.
    Hoppas min dotter pratar med mig när hon får mens ändå utan att måste ha koll på cykeln, vi pratar om det mesta sedan hon började prata, sedan är det väl bra att veta när man har mens osv just för att det kan vara lättare att förstå deras mående. Tex pms mycket lättare när ens nära vet att det är ungefär 2 dagar (i mitt fall) som jag mår mentalt as.
    Dottern kanske sätter in något p-medel då kan ju mensen utebli, ja även graviditet. 
    Pratar ni bara om detta om mensen uteblir? Eller missförstår jag kanske. Skydda sig mot grav, sjukdomar osv. 
  • Anonym (Malin)

Har 3 barn, ja två är mer ungdomar. Har bra koll på det jag behöver vad gäller sönerna. Ingen övervakningsfunktion, inte heller via Snap som man ju kan ha. 
    Man kan inte veta i detalj prick allt de gör ute, men de är oftast hemma på kvällarna iaf vid datorn. Eller på träningar. 
    De har alltid hållit tider vi kommit överens om, ringer om de blir försenade t ex. 
    Yngre dottern spelar en del med sina vänner men även människor världen runt. Blandade känslor om det minst sagt. Men vi pratar mycket om nätet, sociala medier och problemen med dessa. Värsta bästa Nätet är en bra bok som hon läser i ganska ofta.
    Öppen dialog, frihet under mycket ansvar. Konsekvenser kan komma ifråga. 

Måste inte veta exakt vad de gör när de är ute, säger de att nu ska vi ut och cykla så verkar de göra just det och inte vandalisera en skola. Jag vill veta vilka de umgås med. Var de tänker uppehålla sig. Laddad mobil. 
    Känner föräldrarna till de flesta av mina barns vänner. En trygghet i ett småsamhälle. 

Svar på tråden Hur mycket koll har ni på era barn och hur?