Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Hur mycket koll har ni på era barn och hur?

Mina två äldsta har samma polare dag ut och dag in.
    Flesta ggr är alla barnen här hos oss och hänger, käkar, spelar spel etc. 
    Min yngsta har sitt med. Fast inte lika mkt hon går i lågstadiet. Hon har vänner på gården.

Vi har sagt här hemma inte hålla på bli kompis med nån på nätet. Kul att ni har sociala medier. Men fan inte "ha nya vänner" igonera. Ha det ni har istället.
    Jag måste lita på den situationen att dom lyssnar.

Min dotter har ett  Hon har ngt med brorsan de delar samma konto. De lägger upp dans, musik och sång.

Men förstår dig som förälder man blir nojjig. Man vill ha mer koll.

Jag är väldigt noga med vilka barnen hänger med. Brukar nämna nångång prata inte med okända, hjälp inte vuxna med hitta deras katt, hund, eller ha dylikt med hjälp mig hitta mitt barn, låt inte er lockas av frestelse av godis eller så av ngn okänd. Etc. 

• Gameofthrones
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2022-06-13 06:10:05 följande:

Det bästa man kan göra är att prata med sina barn, hålla en nära och förtrolig relation. Ungarna är ofta hos oss så jag känner de flesta av deras kompisar och har genom åren samlat på mig telefonnummer till både barn och föräldrar. Så på det sättet har jag ju bra koll på vilka de umgås med.

Någonstans måste man ju också till viss del våga släppa taget och lita på sina barn. För mycket kontroll tror jag kan slå över åt andra hållet.

Våra barn är 15, snart 13 och 10 år.

Håller med, 
Svar på tråden Hur mycket koll har ni på era barn och hur?