• vithea

Hemsk PMS? Hjälp!?

Anonym (Clara) skrev 2022-06-16 22:25:06 följande:

Hej, 
    Jag förstår dig verkligen? hade också hemsk PMS i tre år. Så pass att jag inte längre kände för att leva. Jag är 32 år och fick min PMS efter andra barnet. Men jag är fri från PMS sedan 1 år tillbaka tack vare p-pillret Slinda. Det är framtaget mot PMS och efter att jag provat i princip allt räddades mitt liv av Slinda :) 

Jag  ett inte hur man "taggar" någon så jag hoppas att detta når fram till denna personen ändå,trots att det är länge sedan som tråden startade och om andra har svar på min fråga, så tar jag tacksamt emot!

Jag har diagnoserats med pmds för cirka ett år sedan. Nu har jag ätit slinda I 6 månader och,en del saker är sämre, som att jag är torr och kliig i underlivet, vilket inte är pga slinds enligt gyn, sexlusten är under noll,så illa att jag känner obehag när min man rör mug visa gånger, börjat få vibrationer i kroppen rätt som det är. Mina tidigare symtom är kvar,lite mildare ibland,värre andra gånger. 

Min gyn vill att jag ska fortsätta på dessa, för att de så småningom kanske blir bra, då jag inte har blödning alls,ingen mellanlandning eller så heller, men får fortf ont både vid mens och äl. 

Hur lång tid tog det för er som de har funkat för att bli "normala" elr vad man ska kalla det? 

kram till oss kämpar!
  • vithea
    Anonym (Anna) skrev 2023-11-29 17:27:25 följande:

ja, kvinnoproblem i ett nötskal.. jag har också kraftig pms.  Och har också blivit rådd av gynekologer att testa igen med p-piller (vilket jag historiskt aldrig fixat då det förstör mitt mående och sexlust) eller lyckopiller (vilket också sägs döda sexlusten).

vad fasen för man?! Min man tycker min pms är mycket jobbig. Men han ÄLSKAR vårt aktiva sexliv. 

Önskar man kunde forska mer på detta så man kan få adekvat hjälp utan att behöva offra delar av sitt liv..

Ja, jag är så trött på det, 2023 och det gar inte blivit mer "känt" eller så..
    Jag har redan för 3 år sedan bett om total hysterektomi men blir nekad. 
    I USA är det jätte vanligt, men i Sverige ska man kontrollera när folk i så lång utsträckning som det går. 

Min gyn sa "en del fått pmds, det är tufft, men det finns 3 val, hormonspiral, ppiller eller antidepressiva. De finns inga lyckopiller för kvinnor" Jag blev så förbannat arg. .. och ledsen 

Jag är inte ute efter lyckopiller, jag vill må bra, jag vill kunna gå till jobbet alla dagar i månaden, inte skälla ut min familj för ..ingenting..slippa ha ångest, oro, katastroftankar och allt annat skit..:/
Svar på tråden Hemsk PMS? Hjälp!?