Inlägg från: Anonym (styvförälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styvförälder)

Bonusbarn som är nära en i ålder och respekt?

Fast nu skojar du.
    Hur länge har du och din sambo bott ihop?
    Hur länge har ni varit ihop och hur länge har du känt ditt bonusbarn?

• Anonym (styvförälder)
    Anonym (bonusbarn) skrev 2022-06-10 16:59:58 följande:
    Vi har bott ihop i 2 år, vart tillsammans i fyra år, och jag har känt mitt bonusbarn i 2,5 år. 
    Ok men om ditt bonusbarn är 3 år yngre än dig är ju hon äldre nu än du var när du träffade din sambo. Du flyttade ihop med honom när du var ett år äldre än vad bonusbarnet är nu. Det är ju som om din mamma hade sagt till dig när du var i hennes ålder eller tom så att din sambo skulle säga till dig när du skulle och gå och lägga dig för 2 år sedan.
    Bodde du hemma för 3 år sen? sa din mamma till dig när du skulle gå och lägga dig mm då?
    skulle din sambo ha sagt till dig att du måste gå och lägga dig eller vilken tid du skulle vara hemma för 2 år sedan? eller sa din sambo till dig för 3 år sedan när ni sov tillsammans när du skulle gå och lägga dig?.

Du måste skoja, man säger ju inte till en myndig person när den ska gå och lägga sig? säger din sambo till sin dotter när hon ska gå och lägga sig eller vara hemma? Eftersom du och hon är ungefär jämngamla borde han ju i så fall behandla er på liknande sätt. 

Nej har svårt att ta dig på allvar.
  • Anonym (styvförälder)
    Anonym (bonusbarn) skrev 2022-06-10 17:27:01 följande:
    Jag är ju ändå hennes bonusmamma trots den låga åldersskillnaden.
    Nej man blir inte automatiskt bonusmamma.
    Det kan man bli om man blir sambos när barnet är liten.
    En person som flyttar in när man är myndig eller nästan myndig blir inte en bonusmamma utan förälderns nya partner.
    Du är pappas sambo, inte bonusmamma om hon redan var så gammal när ni flyttade ihop.
    Man blir inte automatiskt bonusförälder bara för att man är är sambos med en förälder. 
    Skulle du ha kallat dig bonusmamma även om hon hade flyttat hemifrån när du blev sambos med hennes pappa?
    Hur gammal är hon och du?
Svar på tråden Bonusbarn som är nära en i ålder och respekt?