Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Gravid i vecka 7

Hej,
    Jag hoppar gärna in här fast jag vet inte om jag är gravid längre.
    Jag fick en störtblödning i lördags som varade i flera dagar. Tempen gick ner och symtomen likaså. Nu sedan två dagar tillbaka börjar symtomen komma tillbaka för att idag slå till med världens illamående och ömma bröst. Tempen har långsamt krupit tillbaka på samma nivå som innan blödningarna. Jag skulle vara i v 6+4 idag om det inte var ett missfall vilket jag misstänker att det är.
    Som många andra har jag också VUL/UL nästa vecka, 16/6 och undrar vad man kommer hitta, eller inte hitta där inne. Min farhåga är MA, utomkveds eller rester som inte kommit ut och som orsakar symtomen. Det blir en väldigt trevlig överraskning om man skulle hitta ett levande foster. Följs gärna åt tills vi alla haft våra ultraljud. 

• Fyrklöverns
    Torslan skrev 2022-06-10 21:03:35 följande:
    Håller tummarna för dig! Jag har i tre av mina fyra tidigare graviditeter (nuvarande är det fortfarande osäkert) haft blödningar. Det har berott på hematom i livmodern. Första gången gick det bra, andra gången fick jag ett MA och senaste gången så blödde jag varje dag från vecka 5-20 (inkl. totala störtblödningar med stora klumpar). Tyvärr gick vattnet tillslut pga blödningarna och vår son föddes stilla, men det ska vara väldigt ovanligt att det slutar så. Det jag vill säga är att man kan blöda mycket inkl. klumpar och fortfarande bära på ett friskt barn. Håller alla tummar och tår för dig! 

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter <3 Jag beklagar förlusterna och det var glädjande att höra att det även kan bli helt friska barn av blödningar!

Hur snabbt blev du gravid efter senaste förlusten? 

Vad skönt att du fick höra ett hjärta slå igår, måste varit helt underbart :) 

• Fyrklöverns
    Lillan2022 skrev 2022-06-10 22:31:53 följande:

@torslan såg du hjärtslag igår så vill jag tro att det skall gå bra, jag håller tummarna för dig verkligen Glad 

@fyrklövern du är välkommen hit, jag hoppas verkligen att blödningen inte betyder något, det är ju väldigt vanligt att blöda ändå & har symtomen kommit tillbaka så låter det ju ändå lovande? Vi har ulj samma dag nästa vecka så jag hållef tummarna för oss båda. förstökt med ivf i ca 4 år så är såå nervös nu! Fick två kemiska graviditeter i början på året men annars är detta första gången jag har ett plus! 

Tack :) hoppet lever ändå tills jag får det svart på vitt. Vad roligt att vi har ulj samma dag, hoppas vi får glada besked <3 

Stort grattis till graviditeten! Vad härligt det måste kännas att äntligen bli gravid och att det ändå gått några veckor nu. Jag blir så glad över det när det är par som kämpat länge :)
  • Fyrklöverns
    Lillan2022 skrev 2022-06-11 18:24:12 följande:

@fyrklöverns ja verkligen, jag har aldrig längtat så mycket efter något som till den 16e haha! Ja det hoppas jag också vi får & håller tummarna för det Glad

tack, jag Är så orolig hela tiden bara, vet inte när jag skall kunna börja slappna av lite och känna lycka istället {#emotions_dlg.flower}

Förstår dig! Så härligt! {#emotions_dlg.flower} Förhoppningsvis efter ultraljudet så blir det nog lite mer verkligt Skrattande Hjärta
  • Fyrklöverns
    Blåbärsskogen skrev 2022-06-13 17:46:25 följande:

Var idag på VUL där läkaren såg en graviditet placerad på rätt ställe, en hinnsäck och embryo med hjärtslag. Det som dock inte stämde var att hinnsäcken var alldeles för liten om jag nu är i 6+0. Den var bara 6mm då den egentligen ska vara 2,5cm. Förstår inte hur hinnsäcken kan vara så liten, men att det finns hjärtslag? 
    Det enda läkaren kunde säga var "antingen är du tidigare gången än vad du trodde, eller så är inte detta en normal grav och det kommer att bli missfall". 
    Men någonting kan ju inte stämma då hinnsäcken är för liten för att typ ens vara i v.5 , och hjärtat börjar ju inte slå förrän v.6?
    Jag har fått en ny tid om 9 dagar och den väntan känns så fruktansvärd.... 

Förstår dig precis, jag går med samma ovetskap. Var på VUL idag eftersom jag fick ont igår och man skulle kolla efter utomkveds. Man hittade ingen graviditet någonstans, livmoderslemhinnan var förtjockad och det fanns en gulesäck. I denna var det en liten blödning som förmodligen orsakat mina smärtor. Hcg var på 1550 så inte så högt. Nu ska de följa värdet och fick en ny tid om en vecka för VUL. Förhoppningsvis är det ett vanligt missfall och inget utomkveds.

Håller tummarna att ditt utvecklas som det ska <3
    Tänk att man ska gå så länge och oroa sig och inte veta usch. 
  • Fyrklöverns

Lillan: Den ena läkaren började prata om det att ifall det dubblas är det normalt men samtidigt sa hon också att vid hcg över 1000 så bör man se något i livmodern. Dessvärre tror jag inte det då jag inte kan ha blivit gravid senare än mina beräkningar heller. Så jag hoppas nu bara att hcg sjunker som det ska och att det ser tomt och fint ut på ultraljudet nästa vecka. 

Hoppas att dina symtom vara gömmer sig, det kan ju variera från dag till dag. Jag ska tänka på dig imorgon att du får se ett litet pickande hjärta på ultraljudet :) <3 

Blåbärsskogen: Nu är det bara 7 dagar kvar! Håller tummar och tår för normal tillväxt <3

Quakka: Gud vad roligt att se att det växer som det ska och höra hjärtljuden! :) Det borde bli bättre med symtomen om någon vecka <3

• Fyrklöverns

Ville bara uppdatera er lite. Visade sig att jag har ett utomkveds som sitter i vänster äggledare. Fick välja behandling mellan operation och då ev borttagning av äggledaren eller en spruta med ett slags cellgift som stoppar tillväxten av embryot. Valde sprutan och nu ska jag följas varje vecka för att se så att värdet sjunker. Kommer inte få bli gravid på 3-6 mån efter behandlingen.

Beklagar blödningen blåbärsskogen, hoppas att allting går bra för dig. <3

Lillian vad rolig med tvillingar, grattis! 

Svar på tråden Gravid i vecka 7