• Lillan2022

Gravid i vecka 7

Någon mer som är gravid i runt vecka 7 och vill följas åt? Vad är era symtom? Hur mår ni? Glad

• Svar på tråden Gravid i vecka 7
  • Blåbärsskogen

Hej! Jag går in i v.7 imorgon och har inga symptom. Hade symptom som väldigt trött, magkatarr-känsla och ömma bröstvårtor kring bim men som nu är borta. Pratade med kvinnokliniken idag och jag fick en tid för vul den 13/6. Nojjar mig så mycket att det ska ha stannat av men jag håller alla mina tummar att det ser bra ut. 

• Lillan2022

@blåbärsskogen åh jag hoppas att allting ser bra ut, jag har dom symtomen, är väldigt trött & ömma bröst. men också hört att det kan kännas mindre i dessa veckor så det kanske inte behöver vara något. Skönt att du får ulj redan då,, det är ju en vecka kvar Glad jag har ulj 16/6 pga gjort ivf och då har man ulj i vecka 8 {#emotions_dlg.flower}

• Quakka

Hej tjejer! 

Jag är gravid i vecka 6+4 och följs gärna åt :) 
    Jag hade symptom som försvann och som helt plötsligt kom tillbaka i full styrka, precis som jag ville, kan ju dock lätt säga att jag ångrar dom orden idag när jag tillåmed är oförmögen att ta mig upp ur sängen så jag är sängliggandes sen några dagar!  

Har mitt nästa vul på tisdag nästa vecka så jag hoppas på ett tickande hjärta! 

• Lillan2022

@quakka men usch då; vad är det för symtom du har nu som gör att du blir sängliggande? Hoppas du blir bättre snart! När har du ditt ultraljud? {#emotions_dlg.flower}

• Quakka

@lillan2022

Tack så mycket! 

Jag är fruktansvärt svag i kroppen, benen bär mig inte bra, mår fruktansvärt illa och jag får tungt att andas och svimfärdig när jag rör mig för mycket. 

Jag har VUL den 14/6 igen, då hoppas jag även läkaren kan hjälpa mig med något mot illamåendet. Men det verkar hantera saker här väldigt annorlunda (bor i sydkorea) så får se om dom ens ger ut medicin mot illamående. 

Hur mår du i graviditeten just nu? ????

• Lillan2022

@quakka men usch, låter inte alls kul! Hoppas att det lägger sig {#emotions_dlg.flower}
    jaha ja, där är det nog lite annorlunda ja mot här! 

jag mår bra, ömma bröst och extremt trött. Varit uppe och kissat 3-4 gånger per natt i ca en vecka, förutom inatt så nu vaknade jag orolig bara för det! Har mitt ultraljud den 16/6 för och se om det ser bra ut! Så håller tummarna tills dess Glad

• Quakka

@lillan2022 

Jag håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

Om det hjälper dig något så sprang jag åxå och kissade på nätterna, men det försvann plötsligt. Nu är jag upp och kissar på natten var 3e natt istället. Tror det är vanligt att även kisseriet kommer och går :) dricker jag vatten under kvällen kissar jag otroligt dock.

Jag hatar att dricka vatten så jag har det kämpigt med det där :D 

• Lillan2022

@quakka tack så mycket {#emotions_dlg.flower} ja det är väl så med alla symtom kanske att de kommer och går så behöver nog inte vara så orolig. Var skönt att få sova en hel natt också Glad

• Torslan

Hej! 
    jag är också i vecka 7 (6+6 enligt ägglossning). Har inte heller så mycket symptom. Ömma bröstvårtor och molvärk. Har även varit lite illamående igår och idag, men inte alls som i mina tidigare graviditeter. Det gör mig nervös för att något skulle vara fel.. 

• Lillan2022

@torslan det kan ju vara olika från gång till gång så var inte orolig, du får vara glad över att du inte mår illa bara Glad vet flera som varit illamående i tidigsre graviditeter och sen inte känt något alls på kommande! Glad

Svar på tråden Gravid i vecka 7