Inlägg från: Quakka |Visa alla inlägg
  • Quakka

Gravid i vecka 7

Hej tjejer! 

Jag är gravid i vecka 6+4 och följs gärna åt :) 
    Jag hade symptom som försvann och som helt plötsligt kom tillbaka i full styrka, precis som jag ville, kan ju dock lätt säga att jag ångrar dom orden idag när jag tillåmed är oförmögen att ta mig upp ur sängen så jag är sängliggandes sen några dagar!  

Har mitt nästa vul på tisdag nästa vecka så jag hoppas på ett tickande hjärta! 

• Quakka

@lillan2022

Tack så mycket! 

Jag är fruktansvärt svag i kroppen, benen bär mig inte bra, mår fruktansvärt illa och jag får tungt att andas och svimfärdig när jag rör mig för mycket. 

Jag har VUL den 14/6 igen, då hoppas jag även läkaren kan hjälpa mig med något mot illamåendet. Men det verkar hantera saker här väldigt annorlunda (bor i sydkorea) så får se om dom ens ger ut medicin mot illamående. 

Hur mår du i graviditeten just nu? ????

• Quakka

@lillan2022 

Jag håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

Om det hjälper dig något så sprang jag åxå och kissade på nätterna, men det försvann plötsligt. Nu är jag upp och kissar på natten var 3e natt istället. Tror det är vanligt att även kisseriet kommer och går :) dricker jag vatten under kvällen kissar jag otroligt dock.

Jag hatar att dricka vatten så jag har det kämpigt med det där :D 

• Quakka

Blåbärsskogen: vad tråkigt, vet att det är tufft att bara gå och vänta, håller alla tummar för dig! 

Lillan2022: lycka till på ultraljudet imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Jag var på mitt 3e ultraljud igår, allt såg bra ut och den lilla hade växt, fick nu äntligen se hjärtljud och även höra hjärtljuden vilket var en häftig känsla!
    Hon satte även BF till 31/1-23 och sa att det frånåmed nu inte kommer att ändras mera vilket är lite spännande :) förövrigt är mina symptom, extremt ont i magen, illamående, speciellt på kvällarna/nätterna, tungt att andas och yr! Hoppas det går över snart. 

Svar på tråden Gravid i vecka 7