Inlägg från: Blåbärsskogen |Visa alla inlägg
  • Blåbärsskogen

Gravid i vecka 7

Hej! Jag går in i v.7 imorgon och har inga symptom. Hade symptom som väldigt trött, magkatarr-känsla och ömma bröstvårtor kring bim men som nu är borta. Pratade med kvinnokliniken idag och jag fick en tid för vul den 13/6. Nojjar mig så mycket att det ska ha stannat av men jag håller alla mina tummar att det ser bra ut. 

• Blåbärsskogen

Var idag på VUL där läkaren såg en graviditet placerad på rätt ställe, en hinnsäck och embryo med hjärtslag. Det som dock inte stämde var att hinnsäcken var alldeles för liten om jag nu är i 6+0. Den var bara 6mm då den egentligen ska vara 2,5cm. Förstår inte hur hinnsäcken kan vara så liten, men att det finns hjärtslag? 
    Det enda läkaren kunde säga var "antingen är du tidigare gången än vad du trodde, eller så är inte detta en normal grav och det kommer att bli missfall". 
    Men någonting kan ju inte stämma då hinnsäcken är för liten för att typ ens vara i v.5 , och hjärtat börjar ju inte slå förrän v.6?
    Jag har fått en ny tid om 9 dagar och den väntan känns så fruktansvärd.... 

• Blåbärsskogen
    Lillan2022 skrev 2022-06-14 19:48:55 följande:

@blåbärsskogen usch vad tråkigt och höra! Hoppas att det är som det ska ändå, vilket datum ska du tillbaka? 

@fyrklöverns men nej vad tråkigt för dig, finns det någon chans till att det finns något levande? Åh vad ledsen jag blir Gråter

mina symtom är helt borta sen två dagar tillbaka så jag är mest nervös nu för att jag inte har något levande Gråter får ju veta i övermorgon 

Har fått en tid för återbesök den 22/6, så "bara" 8 dagar kvar...
  • Blåbärsskogen
    Lillan2022 skrev 2022-06-14 21:18:13 följande:

@blåbärsskogen jag håller verkligen tummarna för dig. Försök sysselsätta dig så hoppas vi att 8 dagar går fort! 

Tack! Känns som att det kan behövas.
    Skulle du på vul i övermorgon? Hur långt gången är du då? Hoppas det ser bra ut för dig <3 Har hört att det är vanligt att symtomen kommer och går, så det behöver ju absolut inte behöva betyda något negativt.
  • Blåbärsskogen

Ser dessvärre mörkt ut för mig... började ju med bruna flytningar samma dag som jag gjorde vul:et. Idag har det ökat och kommit klumpar samt med en stark smärta i omgångar. Än så länge har det bara kommit blod/klumpar när jag går på toaletten men har en känsla av att det kommer öka. Om inte annat så hoppas jag det ökar då det mest troligt är ett missfall, och att kroppen kan ta hand om det själv utan hjälp från vården.
    Tänker dock att jag behåller tiden om en vecka så får dom väl kika så att allting kommit ut eller är på väg ut. 

• Blåbärsskogen
    Fyrklöverns skrev 2022-06-18 12:08:38 följande:

Ville bara uppdatera er lite. Visade sig att jag har ett utomkveds som sitter i vänster äggledare. Fick välja behandling mellan operation och då ev borttagning av äggledaren eller en spruta med ett slags cellgift som stoppar tillväxten av embryot. Valde sprutan och nu ska jag följas varje vecka för att se så att värdet sjunker. Kommer inte få bli gravid på 3-6 mån efter behandlingen.

Beklagar blödningen blåbärsskogen, hoppas att allting går bra för dig. <3

Lillian vad rolig med tvillingar, grattis! 

Åh neeej vilket tråkigt besked :( Beklagar verkligen <3 Håller tummarna att det går bra och att du snart är återställd igen.
Svar på tråden Gravid i vecka 7