Inlägg från: Torslan |Visa alla inlägg
  • Torslan

Gravid i vecka 7

Hej! 
    jag är också i vecka 7 (6+6 enligt ägglossning). Har inte heller så mycket symptom. Ömma bröstvårtor och molvärk. Har även varit lite illamående igår och idag, men inte alls som i mina tidigare graviditeter. Det gör mig nervös för att något skulle vara fel.. 

• Torslan
    Lillan2022 skrev 2022-06-10 19:47:22 följande:

@torslan det kan ju vara olika från gång till gång så var inte orolig, du får vara glad över att du inte mår illa bara Glad vet flera som varit illamående i tidigsre graviditeter och sen inte känt något alls på kommande! Glad

Jag hoppas du har rätt! Har dock haft mycket illamående med mina friska barn och så gott som inget med mitt MA, så det gör mig nervös. Var på VUL igår och då såg allt bra ut och hjärtat slog, men det gjorde det även vid mitt MA och nästa VUL hade graviditeten tyvärr avstannat.. 
  • Torslan
    Fyrklöverns skrev 2022-06-10 20:52:03 följande:

Hej,
    Jag hoppar gärna in här fast jag vet inte om jag är gravid längre.
    Jag fick en störtblödning i lördags som varade i flera dagar. Tempen gick ner och symtomen likaså. Nu sedan två dagar tillbaka börjar symtomen komma tillbaka för att idag slå till med världens illamående och ömma bröst. Tempen har långsamt krupit tillbaka på samma nivå som innan blödningarna. Jag skulle vara i v 6+4 idag om det inte var ett missfall vilket jag misstänker att det är.
    Som många andra har jag också VUL/UL nästa vecka, 16/6 och undrar vad man kommer hitta, eller inte hitta där inne. Min farhåga är MA, utomkveds eller rester som inte kommit ut och som orsakar symtomen. Det blir en väldigt trevlig överraskning om man skulle hitta ett levande foster. Följs gärna åt tills vi alla haft våra ultraljud. 

Håller tummarna för dig! Jag har i tre av mina fyra tidigare graviditeter (nuvarande är det fortfarande osäkert) haft blödningar. Det har berott på hematom i livmodern. Första gången gick det bra, andra gången fick jag ett MA och senaste gången så blödde jag varje dag från vecka 5-20 (inkl. totala störtblödningar med stora klumpar). Tyvärr gick vattnet tillslut pga blödningarna och vår son föddes stilla, men det ska vara väldigt ovanligt att det slutar så. Det jag vill säga är att man kan blöda mycket inkl. klumpar och fortfarande bära på ett friskt barn. Håller alla tummar och tår för dig! 
  • Torslan
    Fyrklöverns skrev 2022-06-10 21:30:31 följande:

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter <3 Jag beklagar förlusterna och det var glädjande att höra att det även kan bli helt friska barn av blödningar!

Hur snabbt blev du gravid efter senaste förlusten? 

Vad skönt att du fick höra ett hjärta slå igår, måste varit helt underbart :) 

Vi valde att vänta 6 månader, men sen blev vi gravida igen på första försöket. Har haft tur och blivit gravida direkt varje gång vi försökt Glad
  • Torslan
    Lillan2022 skrev 2022-06-10 22:31:53 följande:

@torslan såg du hjärtslag igår så vill jag tro att det skall gå bra, jag håller tummarna för dig verkligen Glad 

@fyrklövern du är välkommen hit, jag hoppas verkligen att blödningen inte betyder något, det är ju väldigt vanligt att blöda ändå & har symtomen kommit tillbaka så låter det ju ändå lovande? Vi har ulj samma dag nästa vecka så jag hållef tummarna för oss båda. förstökt med ivf i ca 4 år så är såå nervös nu! Fick två kemiska graviditeter i början på året men annars är detta första gången jag har ett plus! 

Tack! Vi håller tummarna, men är också realistiska. Sist fanns hjärtslagen där, men inte symptomen och sen nästa gång så hade allting avstannat. Förhoppningsvis kan jag få till mig ett till VUL så jag slipper gå ända till kuben och undra. 
Svar på tråden Gravid i vecka 7