Inlägg från: Anonym (Proppen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Proppen)

Jag orkar inte längre med mina barn

Öronproppar med hörselkåpor utanpå och så sele eller sjal. Skolsköterskan kallar mitt ena barn för högkänslig och sån var hon redan som bebis. Jag åt, gick på toa, till och med duschade ibland (sittande), med henne i famnen. 

Fortsätt be om utredning av vården om ni tror att det är något som gör ont eller så, men annars är det nog närhet som gäller. Sååå vääääldigt jäääättejobbigt!!! Jag bröt ihop många gånger. Barnet godkände bara mig, inte pappan. 

Om det känns som att du håller på att bryta ihop totalt: lägg ifrån dig barnet på en säker plats och lämna rummet en stund och andas. Man kan bli så frustrerad att man gör barnet illa och då är det bättre för bebisen att ligga ensam en stund. 

Finns det någon som kan avlasta på något sätt?

• Anonym (Proppen)
    Anonym (Pallar inte) skrev 2022-06-08 14:03:38 följande:

Tack alla för era stöttande svar. Pappan tar äldre barnen men tar aldrig i bebisen i princip .. får aldrig sova på nätterna längre. Jag tror att ska skära ner på kraven. Tänker återgå till arbete snarast. 
    Och försöka öka tiden på förskolan. Någon som fått utökad tid? 

Jag fick utökad tid pga att jag var sjuk. En familj jag känner fick det för att storasyskonet slog bebisen. Så ring och hör med dem! 
Svar på tråden Jag orkar inte längre med mina barn