• Anonym (Pallar inte)

Jag orkar inte längre med mina barn

Har en 8 månaders som bara skriker och skriker dygnets alla timmar  ! 
    BVC hittar ingenting sjukvården hittar ingenting 
    Barnet kan inte komma till ro, sover aldrig verkligen, vaknar så fort jag rör mig det minsta i sängen. Jag kan inte diska, inte laga mat, inte borsta mina tänder eller ens prata med de andra barnen. Det är bara gallskrik dygnet runt 

barnet skriker och skriker och skriker. Han kan inte ligga ifred en liten sekund på golvet utan gallskriker om man lämnar honom där ens en liten stund eller på en Barnstol och lagar mat medan 
    Jag förstår inte hur han inte nånsin blir totalt utmattad av sitt eget skrikande dygnet runt. Ingenting jag gör hjälper och håller på bli tokig som aldrig får sova 
    mitt äldre barn håller också på bli tokig av detta och har börjat slåss och skrika och bråka 
    Nu orkar jag inte en sekund längre av hans gnällande klättrande vägrasova skrik 
    snart lägger jag honom i ett annat rum själv så får han skrika av sig bäst han vill för känner att ingenting ändå spelar någon roll 
    någon som varit i samma sits? 

• Svar på tråden Jag orkar inte längre med mina barn
  • Anonym (e)

Brusreducerande hörlurar kanske kan hjälpa lite <3

• Anonym (Hörselkåpor)

På med bärsjalen och hörselkåpor. Man blir tokig av att höra skrik, än värre sitt eget barn. Och amma mycket. EasyHug är smidig men finns många andra. Och så låt honom skrika bäst han vill. Så länge du bär honom och är nära har du gjort allt du kan. 

• Aliona

Beklagar, det måste vara hemskt jobbigt! Jag hade inte samma situation men kan villigt erkänna att jag ibland använde hörselskydd när mitt barn var bebis och skrek. Resonerade som så att det var viktigt att jag inte blev galen och tappade fattningen. Bebisen förstår ju heller inte vad det är. Brusreducerande hörlurar kanske med lugn musik i hjälper säkert också, eller öronproppar. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Pallar inte) skrev 2022-06-07 21:09:34 följande:
    Jag orkar inte längre med mina barn

Har en 8 månaders som bara skriker och skriker dygnets alla timmar  ! 
    BVC hittar ingenting sjukvården hittar ingenting 
    Barnet kan inte komma till ro, sover aldrig verkligen, vaknar så fort jag rör mig det minsta i sängen. Jag kan inte diska, inte laga mat, inte borsta mina tänder eller ens prata med de andra barnen. Det är bara gallskrik dygnet runt 

barnet skriker och skriker och skriker. Han kan inte ligga ifred en liten sekund på golvet utan gallskriker om man lämnar honom där ens en liten stund eller på en Barnstol och lagar mat medan 
    Jag förstår inte hur han inte nånsin blir totalt utmattad av sitt eget skrikande dygnet runt. Ingenting jag gör hjälper och håller på bli tokig som aldrig får sova 
    mitt äldre barn håller också på bli tokig av detta och har börjat slåss och skrika och bråka 
    Nu orkar jag inte en sekund längre av hans gnällande klättrande vägrasova skrik 
    snart lägger jag honom i ett annat rum själv så får han skrika av sig bäst han vill för känner att ingenting ändå spelar någon roll 
    någon som varit i samma sits? 

Var är barnens far?
  • cosinus

Öronproppar och sjal. Säger som någon ovan. Har man barnet nära och det fortfarande skriker så kan man inte göra så mycket mer. Gjorde ofta så med min yngsta som också skrek massor.

sen skulle jag utesluta de vanligaste allergenerna ur kosten. En del barn får bara ont i magen som symtom och det är ofta det inte syns på prover. Då är det inget sjukvården upptäcker. Ta bort mjölk och ägg som är vanligast. 

fundera på om det varit lika illa eller blivit sämre med tiden. 

• Anonym (A)
    cosinus skrev 2022-06-07 21:25:35 följande:
    Öronproppar och sjal. Säger som någon ovan. Har man barnet nära och det fortfarande skriker så kan man inte göra så mycket mer. Gjorde ofta så med min yngsta som också skrek massor.

sen skulle jag utesluta de vanligaste allergenerna ur kosten. En del barn får bara ont i magen som symtom och det är ofta det inte syns på prover. Då är det inget sjukvården upptäcker. Ta bort mjölk och ägg som är vanligast. 

fundera på om det varit lika illa eller blivit sämre med tiden. 
    Håller med
  • Anonym (Hnb)

Som mamma till en hnb:are kan jag förstå dig. Hans första halvår har jag förträngt. Kolik uppe på det. Total sömnbrist för mig. Jag hade öronproppar, jag prioriterade bort precis allt oväsentligt. Sakta, sakta vände det. Har ni kollat upp mp-allergi? Testat utesluta mjölk, bytt ersättning? Funkar mat? Ingen leksak som roar? Napp? Tv på i bakgrunden, klassisk musik, babygym med leksaker som låter. Bytt tvättmedel? Ibland får man bara testa allt som går och funkar "inget" får man tänka att det faktiskt går över. De kommer inte skrika sig igenom 18 års barndom. Be om avlastning. Var är pappan i allt detta då?

• Anonym (Proppen)

Öronproppar med hörselkåpor utanpå och så sele eller sjal. Skolsköterskan kallar mitt ena barn för högkänslig och sån var hon redan som bebis. Jag åt, gick på toa, till och med duschade ibland (sittande), med henne i famnen. 

Fortsätt be om utredning av vården om ni tror att det är något som gör ont eller så, men annars är det nog närhet som gäller. Sååå vääääldigt jäääättejobbigt!!! Jag bröt ihop många gånger. Barnet godkände bara mig, inte pappan. 

Om det känns som att du håller på att bryta ihop totalt: lägg ifrån dig barnet på en säker plats och lämna rummet en stund och andas. Man kan bli så frustrerad att man gör barnet illa och då är det bättre för bebisen att ligga ensam en stund. 

Finns det någon som kan avlasta på något sätt?

• SaraL77

Ännu en tråd om en stackars mamma som håller på att gå in i väggen för att pappan lyser med sin frånvaro. Bara att beklaga.

• Tow2Mater

Vem kan ha de äldre barnen ett tag på dagarna, går de på fsk? Annan släkting eller kompisar? Annars är det ju snudd på barnmisshandel.

Som ovan undrar jag också var pappan är och vad han gor?

Svar på tråden Jag orkar inte längre med mina barn