Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM JULI -22

Klara1997 skrev 2022-07-12 17:38:42 följande:

Jojjans

ja jag tycker det är märkligt med kroppen 
    hade blinkande smile på ägglossningstestet i fredags så borde ju inte haft ägglossning på lördagen ?

Jag har ingen aning om hur dom tarsen med smiley fungerar. Mäter dom LH eller vad är det dom indikerar?

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-12 21:00:53 följande:
    De mäter LH och östrogen ökning 
    blinkande visar på hög fertilitet 
    fast smile visar på maximal fertilitet 

aah isåfall gissar jag att högt östrogen (hög fertilitet) ger en blinkande smiley, och när det finns högt av LH så lyser den fast. Isåfall kommer ju äl alltid efter den fasta smileyn, men svårt att säga hur långt efter. Men som du säger, tidigaste dagen du hade fast smiley skulle ju vara lördag, vilket mest troligt innebär söndag. Men ännu mer sannolikt kanske är att du hade haft blinkande i minst en dag till? Känns iallafall inte kört! :)

• Jojjans
    Fagelfri skrev 2022-07-17 13:46:55 följande:

Hej! Har inte lagt till mig i listan för lyckas inte bläddra rätt i flödet. BIM 19 juli. Oklart vilket försök i ordningen, 12e tror jag dock. Känner mig så sjukt uppgiven, känns så hopplöst. Försöker att inte ha några förväntningar denna mens heller. MEN idag hade jag, CD 26 högre temp än vanligt i denna fas. Jag brukar ligga mellan 36.4 till 36.7. Idag hade jag 36.8. självklart tänds hoppet. Jag har haft konstig molvärk som känns annorlunda än vanligt för Några dagar sedan, i samma tidsperiod då ägget kan ha fäst. Ömma bröst, mer än vanligt.

men annars känns allt som vanligt. Inte illamående, extra trött eller något :/ jag vill bara att mensen ska komma så besvikelsen kan få skölja över mig och sen gå vidare? hur orkar man fortsätta försöka!??

och är det någon med erfarenhet av att tempa som vet om det kan vara ett gott tecken att tempen höjts lite extra mycket istället för att börja gå sakta nedåt som min temp ofta gör? Behöver nog mest lite pepp för att inte bli knäpp tror jag :/

Jag har fått förhöjt temp vid dom tillfällen när jag tempat och blivit gravid, håller tummarna för dig!!

jag är inte alls i samma situation som dig, men ha också kämpat i över ett år för att få ett barn nu. Har ett barn sen tidigare men också flera missfall. Nu senast i september i vecka 21. det är en sån himla ångest att aldrig veta om det kommer gå vägen och komma något barn. Hopppas ni får hjälp! Hjärta

• Jojjans
    Fagelfri skrev 2022-07-19 04:40:52 följande:

Snälla alla 

hjälp mig snälla. Idag är BIM. Visst är det väl ett positivt test? Ska såklart testa igen närmsta dagarna men visst är det ändå något där som inte är ett spökstreck? 12e försöket så vågar knappt tro det

jättetydligt positivt! Stort grattis Hjärta

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-19 05:51:26 följande:
    Jag gjorde ett test i morse på bim -5 
    men mitt streck är nog ett spök, jag tycker det ser lite smalt ut 

jag ser tyvärr inget, men det är ju ännu tidigt!

• Jojjans
    2020bebis skrev 2022-07-19 12:38:53 följande:
    Du tänker säkert rätt! Jag funderar på hur många dagar efter fast gubbe man bör ha sex, fick fast gubbe i lördags. Borde vi köra ikväll också? 7 dgr i rad nu börjar behöva vila Skrattande

jag tänker att det inte känns nödvändigt att köra mer än äl-dagen. Spermier överlever ju i flera dagar när man är fertil så jag brukar satsa på att få till det varannan dag bara för att inte tappa lusten helt hehe

• Jojjans
    Mandelblomman skrev 2022-07-19 15:04:54 följande:

Tack allihopa! Hjärta Jag tog ett digitalt test som visade ?gravid 1-2 veckor?. Kan man lita på dem? Känner att jag inte kan vara helt säker, mensen är beräknad imorgon men har än så länge inga tecken på att den är på gång, så som jag haft innan. 

Jag håller alla mina tummar på att ni andra också får se plus snart!! 

Såklart kan du lita på testen, du ÄR gravid även om det kan kännas overkligt. det är ju fortfarande ingen garanti för att det oss gå vägen, men just nu är det ett litet frö där inne som sitter fast. Håller tummarna för att det får stanna! 

• Jojjans
    Eveven skrev 2022-07-22 09:10:53 följande:

Kunde inte hålla mig? 

Igår när jag skulle somna var molvärken total och brösten idag såg liiiiite annorlunda ut haha Hjärta 

Hade ÄL 11-12 juli, så nu är det väl ÄL + 10.
    Precis samma dag jag plussade sist. Hoppas fröt vill stanna kvar Plus

Lycka till alla!!! 
    Men å grattis!
  • Jojjans
    Polly91 skrev 2022-07-22 14:40:05 följande:

Strawberrykiss: jag var gravid! Testade med clearblue digitalt och den visade ganska snabbt ?gravid 1-2 veckor?. Vågar knappt tro det Drömmer

jaaa hurra! Grattis!

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-22 22:19:28 följande:

Grattis till alla som Plus
    jag missade troligen min ägglossning som kom en dag tidigare än vad min app visade?
    lärt mig något, lita alltid på vad din kropp säger dig Hjärta
    bara hoppas att mannen är hemma nästa ägglossning iaf 

menar du att du bara hade sex på äl-dagen eller hann ni med innan med?

det är ju absolut inte avgörande att pricka äl perfekt om inte spermakvaliten är extremt kass. Dom överlever ju i många dagar. 

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-24 12:22:47 följande:
    min man var borta innan ägglossning och kom hem sent kvällen dagen efter ägglossning, men ser ut som vi lyckas vara lediga innan och på äggglossning nästkommande ägglossning iaf Obestämd
    Å vad typiskt! :(
  • Jojjans
    Pepsin skrev 2022-07-24 16:19:35 följande:

ett till symptom jag fått är att jag känner mig lätt febrig. Har ingen termometer där jag är nu men visst höjs kroppstemperaturen ca en halv grad när man är gravid?

eller så är det för jag är förkyld men är ju roligare att tänka att det beror på ev graviditet haha!

nja, tempen höjs efter äl och sänks igen vid mens (av progesteronet). Men är man gravid så sänks den inte igen utan fortsätter vara hög hela graviditeten. 

• Jojjans
    Cykelhjul skrev 2022-07-24 16:39:34 följande:

Ni som tempar använder ni NC? Blir det ingenting denna månad så ska även jag testa att tempa :)

Ca en vecka kvar till BIM för mig och brösten gör så otroligt ont vilket dom brukar göra innan mens, även haft lite mellanblödningar så det känns som även jag får hoppa till nästa tråd snart  :( 

när jag tempat använde jag först NC men tyckte inte om deras algoritmer utan föredrog att läsa på och tolka själv. Använde fertility friends betalversion som är friare men främst generell fertilitetsförståelse för att analysera själv. 

• Jojjans
    Rosen3 skrev 2022-07-24 17:41:16 följande:
    Ni som tempar, gör ni detta även om ni lyckas pricka in ägglossning? Hur går man tillväga? :)

Åh, håller tummarna att det är positivt ändå annars är du välkommen till nya gruppen. Tror inte det finns någon grupp ännu dock :)

föestår inte riktigt din fråga. Tempa gör man för att bekräfta att äl skett, och då mer exakt veta när bim lär bli plus att man för bättre koll på sin cykel.

det funkar genom att när en lyckad ägglossning gått igenom så utsöndras progesteron vilket gör att kroppstemperaturen höjs. Om man mäter basal kroppstemperatur (alltså vilotempen man har på morgonen direkt när man vaknat, innan man varken öppnat munnen eller gått upp) så kan man tydligt se att den från mens fram till ägglossning är lite lägre, för att sen höja sig ca 0,5 grad från äl fram till mens. Är man även gravid så fortsätter tempen vara hög hela graviditeten. 

när man får positivt äl-test så betyder det bara att kroppen försöker ägglossa, man kan aldrig veta med säkerhet att den lyckats. Men om man fått en temp-höjning så vet man garanterat att ägglossning har skett (och ungefär när). 

• Jojjans
    Cykelhjul skrev 2022-07-25 08:32:00 följande:

Det låter intressant, kanske ska kolla in Fertility friends också. Man tempar även i den appen?

Just nu använder jag två appar och dom diffar med en vecka ungefär,  jätte märkligt och tyvärr märker man inte av något fertilssekret eller liknande som kan indikera att något är på g. Så att tempa börjar bli mer och mer lockande, jag har hela tiden tänkt att det låter väldigt jobbigt att tempa men har nog landat i att det är jobbigare att inte veta och ha dålig koll på min egen kropp
    Tack för svar!  =) 

ja precis, fertility friend är en app där du registrerar temp, cervixposition, sekret osv. Den hjälper dig att dra en skiljelinje och föreslår när den tror äl skett baderat på äl-test och temp. Men den är mer flexibel än NC och lättare att göra en egen bedömning. dessutom finns mycket bra information att läsa i appen! Dock är den på engelska. 

vintigast av allt är att du hr en basaltermometer. Alltså en termometer med minst två decimaler, och inte en vanlig febertermometer. Annars blir det inte tillräckligt exakt. 

Svar på tråden BIM JULI -22