Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM JULI -22

Rosahimmel86 skrev 2022-06-20 07:02:31 följande:
    Jag har äl på torsdag enligt min app.
    Jag har börjat få lite känningar redan nu tyvärr.
    Mannen kommer inte hem från jobbet förrän på torsdag så jag hoppas att det inte är för sent.
    Han har varit borta i lite över 1 månad så förra gången åkte han 3 dagar innan min äl
    Då tog det sig inte, så jag hoppas att det går denna gången.
    Känns svårt att försöka skaffa barn när han är borta under min ägglossning

det låter frustrerande att det är så pass svårt tycker få till. har ni semester tillsammans sen så att ni har bättre chanser nästa gång ifall ni missar nu? 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-21 15:23:15 följande:

Igårkväll sent fick jag äggvite-sekret, har även haft idag. Tog ett ägglossningtest idag nääästan positiv :) Verkar som om äl kan ske liite tidigare än planerat, vad tror ni? Nu får vi sätta igång och mysa! 

jag har faktiskt aldrig fått starkare än sådär, det är egentligen inte hur starkt sträcket är som är viktigt, utan att testa flera gånger och hitta när det är som starkast för just dig, det är då du har din peak :)

men det låter som om vi har äl typ samtidigt, vi kör på för fullt tror jag har äl imorgon. Spännande!

• Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-21 20:42:57 följande:
    Fick fast gubbe på clearblue igår så antar att min ÄL är ungefär nu med! Så vi tre borde kunna följas åt inför bim nu Glad
    Barbrastreisand skrev 2022-06-21 21:00:07 följande:
    Ja jag har tidigare använt dessa och ibland har jag lyckats få starkare streck än kontroll-strecket. Tog ett till nu ikväll men det gick inte riktigt att jämföra tyckte de var lika starkt som det första idag. 
    Brukar annars alltid få ägglossningssekret 4-5 dagar innan ägglossning(vad jag tror) så blev lite förvånad över att det gick så snabbt denna gång! 

Vad roligt att följas åt :D håller tummarna för oss alla nu!

Vad kul, då ligger vi nog väldigt lika! Jag sitter och grämer mig över att jag inte tagit några äl-test. känner alltid äl väldigt betydligt och borde fått den idag. fullt med fertilt sekret men inte den tydliga ömheten eller värken. Gissar att den kommer något senare denna månad. Typiskt då vi inte direkt har nån tid över i allt packande inför att resa bort (och sova borta) över midsommar. kanske ska ta ett snabbt äl-test nu och se om jag kan få någon klarhet!
  • Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-23 12:54:14 följande:

Hur vet jag när ÄL är över? Tungan ute Hade blinkande gubbe på clearblue torsdag-söndag, fick fast gubbe i måndags. Finns det fortfarande chans att bli gravid idag? Haft sex varje dag sen torsdags så förhoppningsvis prickat ÄL men vill ju maximera chansernaSkrattande

alltså ägglossningen pågår ju bara någon sekund, just när ägget släpper. utmaningen är ju att försöka lista ut så bra man kan när det sker. att ha sex varje dag är oftast helt onödigt eftersom spermierna kan överleva i kroppen i flera dagar om man är fertil (har fertilt sekret). När du sen får en LH-topp (det hormon som ger utslag på äl-test) så släpper ägget vanligtvis inom ett dygn, och sen överlever det max 12 timmar efter att det släppt. Enligt ditt test låter det som att äl borde ha skett i tisdags så då är ägget antingen befruktat eller dött nu, hoppas på det första! 

vill du kunna pinpointa ännu bättre när äl sker så kan du tempa för att bekräfta att ägget släppt. För efter att ägget släpps gör dina hormoner att din basala kroppstemperatur höjs med typ en halv grad. Men det är ju lite mer jobb?

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-23 13:16:18 följande:

Brukar ni få symtom vid ägglossning? 

Nu tror jag att mitt ägg släpper,är uppblåst och tycker att det drar lite i nedre delen av magen på ena sidan :D om inte det är inbillning haha! (fick positivt lh test igår och Clearblue advanced fertilitetsmonitor visade maximal igår & idag)

Jag tog öven en D-vitamin boost igår kväll, och tänkte även ta B-vitamin boost på äl+6/7. Nu börjar den lååånga väntan på bim! 

jag har alltid haft extremt tydliga symptom vid äl, precis som du beskriver. Uppsvälld och väldigt öm runt hela livmodertrakten och under perioder i livet har jag även kunnat känna från vilken sida ägget släppt (har fått det bekräftat med ul några gånger så jag vet att jag känt rätt).

vad spännande då ligger vi preeeecis samtidigt! Jag har visserligen inte bekräftat med varken äl-test eller temp men hade precis den där ömheten idag också så gissar på ägglossning typ nu eller imorgon. 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-23 23:23:28 följande:
    Åh låter ju lovande! Vi har myst nu tredje dagen och jag tänker nog släppa det nu, vi ska sova borta imorgon så det var passande att ägglossningen kom tidigare:D Så kul med synkade äl! Brukar du testa tidigt eller väntar du in till bim? 

precis samma här, vi ska sova borta men är hemma igen på lördag. ofta nät jag börjat försöka har min äl blivit försenad antagligen pga stressen, så vill va på den säkra sidan och köra på lördag med.

jag kommer garanterat testa tidigt :) men har också rätt kort lutealfas så äl+12 är bim. Jag har tidigare lyckats plussa mellan äl+9-11 så kommer nog köpa ett lite känsligare test och testa på söndag den 3e. jag har typ alltid lyckats känna när jag blivit gravid, så jag ser det som lite sport att bara testa om jag är säker på att det tagit sig hehe. Det här är bara första försöket men förväntningarna är höga :)

hur tänker du, brukar du vänta in bim? Hur länge har ni försökt?

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-24 10:10:05 följande:
    Så typiskt att det ska bli så när man väl ska försöka. Äh spännande! Vilket datum räknar du din bim? 
    Jag har inga testa tidigt hemma, så får se om jag lyckas hålla mig till någon dag innan bim med vanliga. Eller så blir jag otålig och köper hem känsliga stickor haha.. Detta är också första försöket till syskon och har som du höga förhoppningar. Med första tog det ändå 7månader så egentligen borde jag inte ha det, men man kan alltid hoppas :) 

Hoppas du får en trevlig midsommar och att våra dagar till bim går snabbt! :D

egentligen är det här andra gången vi försöker få syskon. första gången var ett år sen och tog sig på första försöket trots amning dygnet runt. Men förlorade bebisen i vecka 21 i september och nu är första månaden vi känner oss redo igen. 

om jag räknar äl idag så lär bim bli 7/7, du då?
    glad midsommar till dig med och alla andra också!

• Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-26 10:41:36 följande:

Är det vanligt att få liknande mensvärk 5/6 dagar efter ÄL?  Inte alls lika starkt som mensvärk men en ilande känsla liksom. Har inte haft mens på många år så vet uppriktigt inte hur det brukar kännas.

jag brukar ha molande värk till och från mellan äl och mens, mer likt mensvärk. Men dom gånger jag blivit gravid har jag också haft en mer ilande stickande känsla på dag 6-7 efter äl och det måste ha varit i samband med det som ägget växt fast för efter det har symptomen börjat komma.

tiden får utvisa, men det låter spännande! Har du tänkt testa tidigt eller först på bim?
  • Jojjans

uppdaterar med nytt datum för mig då jag är rätt säker på att min ägglossning blev några dagar sen. 

1/7 Mandistoss

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86
    7/7 Jojjans

8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman

• Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-27 09:16:36 följande:
    Aha! Spännande! Har du haft värk och ngn stickande känsla denna gång? 

Såg att du har Bim 5/7? Jag borde ha där också ungefär, min app säger 6 juli men har inte haft mens på många år så vet egentligen inte när den kommer. Köpt testa tidigt test så tänkte testa på torsdag! Testade positivt på äl+10 förra gången. 
    När ska du testa? {#emotions_dlg.flower}

min äl bverksr ha skjutits fram några dagar, hade väldigt starka symptom i fredags så gissar på bim 7/7. Så inga känningar ännu? Tänkte testa på sön den 3/7, då är jag på äl+9 isåfall, då har jag fått svagt plus tidigare. Ska bara köpa ett känsligare test än dom jag har. Så spännande! 

Svar på tråden BIM JULI -22