Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM JULI -22

Barbrastreisand skrev 2022-07-02 18:45:26 följande:
    Tack!Hjärta
    Jojjans skrev 2022-07-02 17:25:59 följande:

det finns ju alltid en chans att det inte syns än, eller att äl skedde något senare. Håller tummarna för positivt i början på nästa vecka! Jag testa imorgon och är sååå spänd nu. Tycker det kommit molvärk idag Förvånad

Ja jag hoppas på det även om det känns som om det inte tog sig. Åh vad spännande håller tummarna! uppdatera oss gärna :D
    Mandistoss skrev 2022-07-02 21:57:04 följande:
    Ooo låter lovande! Hade sånna känningar kring ÄL+6/7. Skrattande Förstår nerverna! Håller tummarna för dig! Hjärta

Testade nu på morgonen. Först ett rfsu testa tidigt och sen en vanlig sticka vanligt från rfsu och båda var helt blanka. Är på äl+9, eventuellt äl+10. 

om jag tittar i rejält ljus så tycker jag att jag skymtar något på testa ofta-stickan, men det lär bara vara spök eftersom testa tidigt inte visar någonting. Får se om jag  testar om ett par dagar igen eller bara väntar in mensen? 

Lägger till bild på det gröna är testa tidigt (har plockat bort plasthöljet).

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-07-03 13:47:11 följande:
    Åh, hoppas det ändå dyker upp två streck om någon dag!{#emotions_dlg.flower}

tack! får testa igen om ett par dagar. Annars får jag njuta av att jag slipper vara illamående under semestern Skrattande

• Jojjans

Idag tog jag ett nytt test, äl+11, helt blankt. Så nu försonas jag med att det inte blev någonting denna gången och inväntar mensen på torsdag. 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-07-07 11:27:06 följande:

Idag kom min mens som beräknat. Grattis ni som plussat och lycka till alla som väntar in bim! {#emotions_dlg.flower}

samma för mig? hoppas på nästa månad! Får se om vi timar lika bra i nästa tråd :D

• Jojjans
    Mandelblomman skrev 2022-07-07 20:14:36 följande:

Hallå hallå! Behöver bolla lite tankar? Den här veckan kommer jag ha ägglossning. Då jag tidigare har haft väldigt oregelbundna cykler så vet jag inte exakt vilken dag, men gissar kring CD 21-23 (Är på CD 20 nu). 

Har haft äggviteliknande flytningar hela veckan och igår och idag har jag haft typ mensvärksliknande smärta. Någon som har upplevt samma? 

Jag brukar ha precis som du, fertilt sekret i nästan en vecka och sen avslutas det med en dag med ömhet = ägget har släppt. Har fått det bekräftat med temp och sen ul senare i mina tidigare graviditeter. så gissar att du haft ägglossning idag. 

• Jojjans
    2020bebis skrev 2022-07-07 13:24:20 följande:
    Jag fick mens i måndags så följer er vidare jag med Glad hoppas på nästa gång för oss allihop!
    Barbrastreisand skrev 2022-07-07 13:03:44 följande:
    Haha ja! Synkade cyklar Oskyldig

håller tummarna för oss! har ni sett någon bim-aug-tråd ännu? 

• Jojjans

Nu finns det en ny tråd för BIM-aug, välkomna dit ni som det inte tog sig för denna månad Hjärta

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-09 21:07:07 följande:

Fan också tror jag ev har ägglossning idag ist för imorgon 
    Har börjat få lite ömmande och magen börjar svullna upp lite, typiskt 
    mannen är bortrest tills imorgon kväll Obestämd
    får se om det blir något nu dåObestämd
    någon som vet har man tecken på ägglossning långt innan, är det kört tror ni? 

smärta runt ägglossning kan komma både innan och efter ägget släppt, och sen lever ju ägget ungefär 12 timmar efter att det släppt. Så jag skulle absolut chansa så fort han kommer hem, men inte ha allt för höga förhoppninggnar.. 

• Jojjans
    Entillhoppasvi skrev 2022-07-09 23:37:55 följande:

Hoppar in i tråden jag med. Försöker oss på att skaffa syskon till sonen som nu är 15 månader. Har ägglossning nu i dagarna så BIM runt 25e. Kan dock vara både tidigare eller senare då min cykel är lite off sedan sonen föddes. Misstänker att det kan bero på att vi fortfarande ammar.

försöker iaf få till lite mys, men det är svårt med en liten som fortfarande ska sova så nära mamma som möjligt.
    sambon verkar även ha prestationsångest då han vid ägglossning har svårt att ens påbörja något.
    vi försökte förra månaden men fick inte till något alls under de dagar då jag kände att ägglossningen skulle ske. Blev bara någon dag innan samt efter, men ingen graviditet av det. 
    denna månaden fick vi iaf till i förrgår samt igår då jag även hade som mest ägglossningsflytning, så jag hoppas det räcker. Idag blev det inget alls trots flertalet försök.
    vi får försöka igen imorgon och ser hur det går.

är det någon annan här som upplever prestationsångest eller har en sambo som har det och hur har ni då löst det?
    jag försöker säga till sambon att han inte ska tänka och berättar inte heller att jag har ägglossning, men han känner ju det och då är det som att det inte fungerar alls för honom längre.
    får se om det ens blir något syskon här.

Jag känner igen mig, tycker det är otroligt krävande med skaffa-barn-sex.

det jag brukar lugna mig med är att det faktiskt bara behövs ETT fullbordat sex för att göra barn, någon gång 3-0 dagar innan äl. Och vara nöjd med det. Om jag börjar pressa mig att vi måste ligga varje dag och prompt på äl-dagen så blir jag utbränd innan vi ens börjat haha. Jag har blivit gravid av sex 4 dagar innan äl vid mer än ett tillfälle, spermier överlever upp till 6 dagar i fertilt sekret, så det bästa för oss har vari att sänka ribban och istället jobba på annat som ökar chanserna: se till att äta bra och ta rätt tillskott för att öka fertiliteten hos oss båda Tex. Ha koll på min cykel så jag vet exakt när äl är. minska stress i vardagen. 
  • Jojjans

Entillhoppasvi:

jag förstår, ja då är det ju svårare. Ni kan ju alltid använda inseminationsspruta Om det hjälper :)

jag ammar också fortfarande min som som snart fyller 3. det gjorde jag för ett år sen också (även på natten) och då blev jag gravid på första försöket. förlorade Tyvärr det barnet pga för tidig förlossning. Nu ammar vi inte längre på natten och jag märker stor skillnad på min cykel. Det störsts bekymret med min cykel efter att jag fött barn är att lutealfasen blivit så kort i perioder. Men vi har aldrig börjat försöka innan cykeln blivit regelbunden igen Så jag vet inte hur mycket det påverkar.

Svar på tråden BIM JULI -22