Entillhoppasvi skrev 2022-07-09 23:37:55 följande:
Hoppar in i tråden jag med. Försöker oss på att skaffa syskon till sonen som nu är 15 månader. Har ägglossning nu i dagarna så BIM runt 25e. Kan dock vara både tidigare eller senare då min cykel är lite off sedan sonen föddes. Misstänker att det kan bero på att vi fortfarande ammar.
försöker iaf få till lite mys, men det är svårt med en liten som fortfarande ska sova så nära mamma som möjligt.
sambon verkar även ha prestationsångest då han vid ägglossning har svårt att ens påbörja något.
vi försökte förra månaden men fick inte till något alls under de dagar då jag kände att ägglossningen skulle ske. Blev bara någon dag innan samt efter, men ingen graviditet av det.
denna månaden fick vi iaf till i förrgår samt igår då jag även hade som mest ägglossningsflytning, så jag hoppas det räcker. Idag blev det inget alls trots flertalet försök.
vi får försöka igen imorgon och ser hur det går.
är det någon annan här som upplever prestationsångest eller har en sambo som har det och hur har ni då löst det?
jag försöker säga till sambon att han inte ska tänka och berättar inte heller att jag har ägglossning, men han känner ju det och då är det som att det inte fungerar alls för honom längre.
får se om det ens blir något syskon här.
Jag känner igen mig, tycker det är otroligt krävande med skaffa-barn-sex.
det jag brukar lugna mig med är att det faktiskt bara behövs ETT fullbordat sex för att göra barn, någon gång 3-0 dagar innan äl. Och vara nöjd med det. Om jag börjar pressa mig att vi måste ligga varje dag och prompt på äl-dagen så blir jag utbränd innan vi ens börjat haha. Jag har blivit gravid av sex 4 dagar innan äl vid mer än ett tillfälle, spermier överlever upp till 6 dagar i fertilt sekret, så det bästa för oss har vari att sänka ribban och istället jobba på annat som ökar chanserna: se till att äta bra och ta rätt tillskott för att öka fertiliteten hos oss båda Tex. Ha koll på min cykel så jag vet exakt när äl är. minska stress i vardagen.