• Mimosa86

Sladdis förlorar vänner?

Anonym (Finis) skrev 2022-06-06 23:26:03 följande:

Har ni fått nya vänner genom er lilla oxå? Försöker hitta lite vänner men samtidigt är man så bekväm med de äkdre vännerna. Samtidigt vill man ju att hon ska ha vänner i de familjerna man umgås med.
    Förstår men igår tyckte jag att de betedde sig illa rwnt ut sagt. Bara för man har eb ett åring så kan man gå tilö grannen nån timma för ett glas vi o de behöver ju inte vara barnvakt direkt. 
    Blev faktiskt besviken hur bekväm får man blir.

Dela upp er. initiera att hitta på något med de andra mammorna och bara era äldsta- typ åka och bowla eller stranden. Eller tvärt om att maken träffar gubbarna med era äldsta och gör en pappa/barn grej.

Jag kan förstå era vänner faktisk. vi bjöd in en granne som fått sin trea (sladdis). Det var inte jättekul att försöka ha middag medan föräldrarna ständigt jagade 1åringen och beskyllde varandra för att inte ha koll på barnet. Ett så litet barn tar mycket uppmärksamhet och tid (såklart!). Det är inte det man länga efter när man själv är ur den tiden och njuter av att kunna hålla en vuxenkonversation medan ens barn leker med sina vänner. 

Ja man blir mer bekväm och det har man rätt att få vara efter allt spring, stök, uppoffring och sömnlösa nätter ;) och då vill jag inte sitta med vänner och bli avbruten med en massa skrik, toalettbesöks och matning.

Svar på tråden Sladdis förlorar vänner?