Inlägg från: Anonym (Grannar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grannar)

Sladdis förlorar vänner?

Bor ni grannar så håller jag med om att det är dåligt. Bor gamla vännerna däremot på längre håll blir det lätt så. Vi är också lite utanför närmsta grannkretsen vilket är jättejobbigt. Gå förbi o se att de sitter med ett glas vitt på altanen o inte bjudit iN oss. Märkligt beteende. Vi har dock barn i samma åldrar vilket gör det hela ännu märkligare i våra ögon men förstår er som verkar ha hängt mycket. Kan du säga till? Eller blir det stelt? Typ såg att ni träffats o drack vin säg gärna till nästa gång för jag måste ut ur bebislivet? (eller liknande, lite lättsamt?)

• Anonym (Grannar)
    Anonym (Finis) skrev 2022-06-07 12:54:30 följande:

De bor grannar med oss o vu har umgåtts innan sladdis kom på det sätt de gör nu. Jag känner inte alls någon avis om de ses lite då o då kanske på ställen jag inte vill ha med min lilla på men att sitta 40 m från vårt hus o dessutom utomhus o ta ett glas vi eller vara med i gemenskapen de borde inte vara jättejobbigt för dem. Lite som dagisnivå tycker jag. 
    Förstår om ni känner er utanför med barn i samma åldrar , va tråkigt.
    Nej säga till skulle jag aldrig göra. Jag vill bli bjuden för att de vill ha med oss. 
    Vuxna människor kan bete sig väldigt illa o barnsligt ibland. Vi har delat mycket genon åren o jag trodde vi hade mwr vänskap än det här 

Förstår att du inte vill säga till. Men tänker att det är trist om de tror att du/ni inte vill vara med o så är det hela ett missförstånd och ingen säger något. Hoppas det löser sig 
Svar på tråden Sladdis förlorar vänner?