• Anonym (Trådstartare)

Kommentera namnen på L

Det här är vår lista, vi vet inte om vi väntar en pojke eller flicka ännu men vi vill ha ett namn på L.

Vad tycker ni om namnen? Uppskattas om ni vill kommentera något om varje namn.

Leia
    Ludvig 
    Liam
    Leonora
    Leonore
    Livia 
    Leon
    Leona
    Lova
    Leila
    Leah 
    Loui
    Loke
    Lionel
    Leonel
    Luca
    Lias 

• Svar på tråden Kommentera namnen på L
  • Aniiee
    Anonym (Trådstartare) skrev 2022-06-05 18:58:53 följande:
    Haha avundskuk ?? Va? Vad menar du med kommentaren om Leona?
    Fundera några varv så kommer du kanske på det. Tänker inte skriva ut det, då blir jag bannad till nästa tidzon.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Trådstartare)
    Aniiee skrev 2022-06-05 19:19:21 följande:
    Fundera några varv så kommer du kanske på det. Tänker inte skriva ut det, då blir jag bannad till nästa tidzon.
    Nej jag fattar verkligen inte och blir supernyfiken nu! Menar du att Leona betyder något snuskigt? Behöver ju veta innan mitt namnval haha
  • Anonym (Joels siamfbcjd)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2022-06-05 18:04:39 följande:
    Kommentera namnen på L

Det här är vår lista, vi vet inte om vi väntar en pojke eller flicka ännu men vi vill ha ett namn på L.

Vad tycker ni om namnen? Uppskattas om ni vill kommentera något om varje namn.

Leia
    Ludvig 
    Liam
    Leonora
    Leonore
    Livia 
    Leon
    Leona
    Lova
    Leila
    Leah 
    Loui
    Loke
    Lionel
    Leonel
    Luca
    Lias 

Luca vad det enda fina där alla andra var skittråkiga verkligen 
    vad händer med svenskarnas namnval? Man kräks ju hur osjälvständigt likadant alla väljer namnet, loui liksom fy fan 
  • Hyllemor

Leia - tänker starwars eller balkannamn
    Ludvig - fint
    Liam - white trash
    Leonora - white trash (hade hellre valt Eleonora, som väl Leonora är kortnamn för)
    Leonore - white trash
    Livia - Tänker av någon outgrundlig anledning på "livstycke."
    Leon - Tänker på Lejon. Jag jobbar på förskola och har träffat några Leon genom åren. De flesta har kallats Lejon av barn som inte pratar rent och blivit irriterade över detta.
    Leona - hittepånamn
    Lova - stavas som "jag lovar." Annars tänker jag på lovikavantar.
    Leila - Tänker på Leila som var programledare i Bolibompa för typ 7 år sedan.
    Leah - krasigt
    Loui - det saknas ett E på slutet, men annars tänker jag på chimpansen Kung Louie i Djungelboken.
    Loke - Fornnordisk ambivalent gud, men funkar väl som namn nu för tiden.
    Lionel - jättekonstigt
    Leonel - jättekonstigt
    Luca - Är det ett pojknamn eller flicknamn?
    Lias - Här har man glömt ett E i början.

Andra fina förslag på L:

Love
    Laban
    Linus
    Lucas

• Anonym (Jenny)

leila och Ludvig är väl de finaste. Gillar inte de andra namnen 

Luca är det enda fina 
    har aldrig fattat hur man kan döpa din dotter till leah. i historien om Rakel och Lea var Lea den fula systern som valdes bort hur schyst är det 

Förlåt missade lova det är det andra som är helt Ok. till ovanstående Luca är ett klassiskt killnamn i italien och på Balkan 
    många av dessa namn får mig också att tänka på apor 

• Anonym (789)

Leonora, Livia och Ludvig tycker jag är fina, och Luca, men inte med typiskt svenskt uttal. Lisandro är fint fast kanske inte funkar så bra i Sverige. 

• Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Joels siamfbcjd) skrev 2022-06-05 21:57:53 följande:
    Luca vad det enda fina där alla andra var skittråkiga verkligen 
    vad händer med svenskarnas namnval? Man kräks ju hur osjälvständigt likadant alla väljer namnet, loui liksom fy fan 
    Varken Luca eller Loui är svenska namn och jag ser väldigt likvärdigt på just dessa två namn. 
Svar på tråden Kommentera namnen på L