• Aniiee

Kommentera namnen på L

Leia - Nja, stavningen drar för långt åt Star Wars. Leah är bättre.
    Ludvig  - Neutral. Så länge det inte är W så är det ok (jag har svårt för tyska...)
    Liam - Ok.
    Leonora - Känns lite styltigt
    Leonore - Känns ännu styltigare.
    Livia - Ok.
    Leon - Nja.
    Leona - Någon är avundskuk....  (ja, det var med flit)
    Lova - På heder och samvete?
    Leila - Usch.
    Leah  - Bättre
    Loui - Felstavat.
    Loke - Don't say his name! He might come.
    Lionel - Överansträngt.
    Leonel - Minst lika överansträngt.
    Luca - Blir lite konstigt på Svenska.
    Lias  - En unge som inte lärt sig säga sitt namn än.

jag vet inte om jag är tyken idag....
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    Anonym (Trådstartare) skrev 2022-06-05 18:58:53 följande:
    Haha avundskuk ?? Va? Vad menar du med kommentaren om Leona?
    Fundera några varv så kommer du kanske på det. Tänker inte skriva ut det, då blir jag bannad till nästa tidzon.
  • Aniiee
    Hyllemor skrev 2022-06-06 00:22:05 följande:

Njae... om jag hör namnet "Liv", så tänker jag på liv, liksom Sten så tänker jag på "sten" och Axel på "axel" (trots de olika uttalen.)

Jag har träffat många pojkar som heter Liam i mitt liv.

Leonore och Leonora känns som "smeknamn" eftersom de är kortformer av Eleonora. Alla smeknamn känns whitetrash, oavsett om det är Kalle, Ludde, Sigge eller vilket som helst... (Varför inte bara ge barnet namnet Eleonora, Karl, Ludvig, Sigvard och sedan ge barnet ett tillnamn, så att de kan välja när de blir äldre? Det låter helt klart proffsigare med en advokat som heter Karl eller Ludvig än en som HETER Kalle eller Ludde.)

Ursäkta, men hur uttalar du Axel och axel? Personligen har jag aldrig hört att de uttalas olika. 
Svar på tråden Kommentera namnen på L