Inlägg från: Anonym (Karin1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin1)

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 23:59:20 följande:

Elefantmannen2, vi är flera som tycker att du mest svamlar och upprepar frågor. 

+ 1
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 01:47:23 följande:
    Ha ha ha. Satt just och undrade hur man man kunde övertrumfa dagisretoriken. Du inte bara lyckades. Snabbt gick det också. 
    Hmm.... din "poisining the well" och ad hominem retorik används alltför frekvent i trådar, oxå här mot en smart och klok tjej längre tillbaka i tråden (medvetna skribenter avstår bolla mot din argumentation) vilket gör det svårt att ta dig på fullaste allvar. Visa gärna hänsyn till FL:s forumregler och håll en konstruktiv och god samtalston i dina inlägg tack! 
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 14:28:53 följande:

Du vill gå så långt som att utmåla mig med personlighetsstörning för att få in din fyrkantiga kloss i det runda hålet? Samma person som korshänvisar till sig själv under andra nick i rent schizofren anda vill diagnosticera andra? För att hantera en otrohet måste den för upptäckas, eller hur. Och det är det jag diskuterar. Så, jag frågar igen, hur ska det upplysa mig i ena ämnet att läsa om konsekvenser av det? Du beter dig inte bara ologiskt och ohederligt åt i argumentationen, det här tramset är rent obehagligt. Jag kommer inte att svara på något från något av dina nick. 

Vår diskussion blir givet c'est fini när du konsekvent vägrar tillföra något av värde. Det vill säga något i trådens ämne istället för allt runt-omkring-trams du upptar tiden med. 

Insinuerar varken det ena eller det andra eller personlighetsstörning hos någon. Det är upp till var och en att professionellt gå igenom en mer tillförlitlig Bucket List än här tillsammans med en legitimerad terapeut. Om personen ifråga går på något särskilt spår gällande sitt otrohetsmönster. Det är inget jag tar ställning till mer på djupet. Vare sig lekmannamässigt eller professionellt i ett öppet forum! 

Kör med Ett Nick eller rättare sagt En Anonym Signatur. Stärker knappast mina påståenden med hjälp av en adderad Signatur som jag "fuskat mig fram till". Därav är det omöjligt för mig att korshänvisa till mig själv under "andra nick". Återigen landar mycket i det här tvivelaktiga sidospåret till dialog på dagisnivå typ: "Han som sa det han va' det". Något för Herrn att eventuellt begrunda vad gäller dubbla Nick/Signaturer?

Noterade faktiskt när du ändå berör saken, En särskild skribent som "i stridens hetta" förmodligen körde med dubbla Anonyma Signaturer i tråden; argumenten tröt. Emellertid gick "strategin" om intet.  Observanta skribenter tog udden av manövern. 

Slutligen för du en återkommande fråga som jag uppfattar TS faktiskt aldrig berört. Själva UPPTÄCKTEN. Om/När/Hur en otrohetsaffär uppdagas. Endast en delfråga som trådskaparen hittills inte lyft. Din argumentation blir om än intressant mycket ensidig. På något sätt vill du närmast banka in din enmansfråga i oss alla som kikar in i tråden. Vad står agerandet för? Om du vill diskutera vidare med andra debattörer, säg gärna något om varför just det momentet fastnat?    
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-12 14:47:09 följande:
    Host....Forumregler? Den sista raden är helt hysteriskt rolig med tanke på hur du fräser runt i trådarna med en sällan skådad besserwisseregenskap. 
    Besserwisseregenskaper? Hmm, sådana påståenden tål verkligen begrundas inte sant? Du är förstås hundra på att du inte är meningsfrände till Elefantmannen2? Så snart Nicket i farten och när argumenten tryter landar nämligen diskussionen ungefär där... I ad hominem angrepp framför genuina engagemang i sakfrågor. Smittar retorikmetoden av sig mån tro? 

Nåväl, vad anser du om topic då? Opinions där? För gärna diskussionen framåt med konstruktiv input på trådstarten.

• Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-12 18:27:27 följande:
    Ja besserwisser till max! 
    Meningsfrände är jag med alla som delar min åsikt. Är inte du det?  
    Ok, du tycker så! Välj och precisera gärna med ett exempel så blir din kritik mer pedagogiskt och konstruktiv Glad

Sorry, men jag menade i alla hast lite skämtsamt "kusin" och ej "meningsfrände". Jo men visst jag sidar gärna med mina meningsfränder Solig
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 18:36:46 följande:

Dra inte in mig i dina tirader, tack. I inlägget efter du accepterade att jag inte vill ha med dina nick att göra, no less. 

Här besvarar du Elefantmannen2 en post till Anonym (24?). Samma grabb som plojar vid tangentbordet? Läs om. Läs rätt. Posten till dig:
    Anonym (Karin1) skrev 2022-06-12 18:07:27 följande:
    Vår diskussion blir givet c'est fini när du konsekvent vägrar tillföra något av värde. Det vill säga något i trådens ämne istället för allt runt-omkring-trams du upptar tiden med.

Insinuerar varken det ena eller det andra eller personlighetsstörning hos någon. Det är upp till var och en att professionellt gå igenom en mer tillförlitlig Bucket List än här tillsammans med en legitimerad terapeut. Om personen ifråga går på något särskilt spår gällande sitt otrohetsmönster. Det är inget jag tar ställning till mer på djupet. Vare sig lekmannamässigt eller professionellt i ett öppet forum! 

Kör med Ett Nick eller rättare sagt En Anonym Signatur. Stärker knappast mina påståenden med hjälp av en adderad Signatur som jag "fuskat mig fram till". Därav är det omöjligt för mig att korshänvisa till mig själv under "andra nick". Återigen landar mycket i det här tvivelaktiga sidospåret till dialog på dagisnivå typ: "Han som sa det han va' det". Något för Herrn att eventuellt begrunda vad gäller dubbla Nick/Signaturer?

Noterade faktiskt när du ändå berör saken, En särskild skribent som "i stridens hetta" förmodligen körde med dubbla Anonyma Signaturer i tråden; argumenten tröt. Emellertid gick "strategin" om intet.  Observanta skribenter tog udden av manövern. 

Slutligen för du en återkommande fråga som jag uppfattar TS faktiskt aldrig berört. Själva UPPTÄCKTEN. Om/När/Hur en otrohetsaffär uppdagas. Endast en delfråga som trådskaparen hittills inte lyft. Din argumentation blir om än intressant mycket ensidig. På något sätt vill du närmast banka in din enmansfråga i oss alla som kikar in i tråden. Vad står agerandet för? Om du vill diskutera vidare med andra debattörer, säg gärna något om varför just det momentet fastnat?    

• Anonym (Karin1)

... & Anonym (24?)'s respons på mitt inlägg ska det va' Solig

• Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 20:34:31 följande:
    Vad snackar du om? Jag bevarar din post. Och ber dig lämna mig utanför ditt trollande. Respektera, tack. 
    Lugna ned dig litet. Lägg av med att komma med misstänksamma påståenden som ingen grund har. Avskyr verkligen nämna diagnoser så jag avstår! Vill passa på att be dig om ursäkt för att jag skrev att du inget av värde skriver, för det menade jag ej. Däremot anser jag fokus läggs på helt fel saker om man fastnar i personangrepp och därför missar sakfrågan (topic). 

Skälet till att jag alls kom in på narcissism och psykopati har att göra med ämnet i sig och kontexten. Inget annat.

Är faktiskt relativt ny här på forumet och har inte funnit min lunk. Vet som sagt inget om hur man trollar..... eller använder sig av flera Nicks eller flera Anonyma Signaturer.... Vet någon något mer än jag???

By the way - Är tråden vi skriver i en s k "trolleritråd" när TS (Turbopappa) sedan länge inte deltar i diskussionen i sin egen tråd? TS ska väl hålla efter sitt ämne och sin riktning pyttelitet i alla fall? Eller har jag fel där?
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-12 22:43:55 följande:
    Jösses....Ja jag är övertygad om att jag inte är kusin med någon i tråden. 
    Det behövs inte visas några exempel på var du är en besserwisser.  Maken till högtravande, missionerande  och fördomsfulla inlägg har jag inte sett sen jag hittade den här sidan för två år sedan.
    Du är unik. Verkligen. 
    One of a kind Gladär fantastiskt nog alla människor! Oxå du! Oavsett hur många Nick/Signaturer du kör med... 

Så länge du inte har någon ambition att precisera din kritik väljer jag att ta till mig av positiv kritik jag hittills givits på forumet! Glad
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-12 22:05:07 följande:
    Dra inte in mig i ditt förvirrade enpartssamtal, tack. 
    Vem drar in vem i sin confusion?

Otydlighet på plattformen kreerar du genom poisining the well och ad hominem attacker gentemot samtliga skribenter du bollar med. Skippar sakfrågor och lägger ned mest krut på det ovidkommande. Alla kan dock utvecklas om viljan till konstruktivitet existerar inombords. Samt om tydliga gränser sätts. Punkt.
  • Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-13 12:09:12 följande:

Läs igenom detta som du upprepat flera gånger. Och sedan funderar du över budskapet. Du gör exakt det du anklagar någon annan för. S.k. projicering. Du drar in mig i tjafs med andra skribenter och påstår att jag citerar fel när jag inte gör det. Skapar intriger som inte finns. Och försöker sedan skriva andra på näsan om forumregler. Vissa ett uns respekt, släpp din fixering, och lämna mig utanför. Tack. 

Diplomati på hög nivå?

Alla ansvarar för sitt och vad som tillförs på forumet... Individer med lingvistisk  insyn tyder om nyanserade och kloke Anonym (Bka) och jag verkligen skriver på samma vis; ja, det vore smickrande för mig om någon köpte tanken. Sanningen är att Anonym (Bka)'s språkliga förmåga, sunda och tydliga sätt att sätta ned foten utmärker sig! Sällan jag. Moderator har av oklara skäl tolkat citatet som följer som mitt eget. Det hamnade i mina meddelanden efter att du i tråden hävdat (på vilka grunder?) underbare Anonym (Bka) och jag samma skribent. Vi har inte samma presentation, mejl och uttrycker oss lite olika. Fishy verkligen.

Vem mejla om något spårar ur ifall det inte går att posta uppenbara missförstånd till moderator? Någon som vet?

"Anonym (Bka) skrev 2022-06-11 22:32:12 följande: "Elefantmannen2. Jo, läs på lite om otrohet. Gärna de artiklar som hänvisas till i tidigare inlägg här. I de allra flesta fall finns tecken på otrohet (den bedragna ville oftast tro den andre om gott och ägnar sig inte åt förhör eller snokande) och det inverkar på dynamiken i relationen och i familjen. Det är ingen liten sak att hantera känslomässigt för den som undrar vad som pågår.

Den som en gång blivit bedragen ägnar sig åt att reagera och agera på dessa tecken senare i relationen om det uppdagas eller i en ny relation. Det skadar kort och gott en människas förmåga att känna tillit.

Googla lite på "att hantera svek" "hantera otrohet". Gärna engelska också så ser du hur relevant eller intressant att läsa om som det anses vara.

Har du något som helst intresse att ta in vad andra anser än vad du tycker?
    Vad har hantering av svek med upptäckten av det att göra?".

Utan tvivel det mest klarsynta och insiktsfulla inlägget i tråden för TS's del! Feedbacken verkligen "On topic" i jämförelse med mångt och ett mycket bra redskap i TS's beslutsprocess. "Tänka först och handla sen". "Hur göra?". 
    Önskar stycket vore mitt till er alla :) men så är tyvärr inte fallet. Skriver "till er" när jag vänder mig till alla och inte till någon specifik läsare.

• Anonym (Karin1)

människor med narcissistiska drag tenderar som berörts vara i förhållanden "vid sidan av" i högre grad än andra. De har oxå lättare hemlighålla snedsteg samt visar frånvaro av skuldkänslor som normalt sköljer över de flesta otrogna. De som hoppar över skaklarna hävdar "de äger sig själva och sin sexualitet". Vi har diskuterat något om den krisbearbetning som den bedragne behöver vid upptäckten, men kanske inte så mycket om narcissistens beteende. Har ingen källa på stycket som följer men tycker det är av intresse. 

What happens when a narcissist knows you are onto them?

When a narcissist is exposed or when the narcissist know you have figured him out, they will never admit the thruth even if it staring them in the face. 

A narcissist will lay several false accusations and try to make him right. They will say things you didn't utter and misinterpret all your intentions". 

Så intressant! Så rätt minsann! 

• Anonym (Karin1)
    Elefantmannen2 skrev 2022-06-13 20:48:35 följande:

Lämna mig ifred. Enklaste instruktionen. Antar att "underbara" Bka också vill stå utanför dina skevheter och undrar lite varför hen dras in i den här posten riktad till mig? 

Suck, suck och suck igen... Har du totalt missat hur jag påtalade "c'est fini" till verbala övertramp - flera poster back? Skevheter får du stå för själv. Allt trams inkl dina personangrepp mot i princip samtliga inkl  Anonym (Bka) lämnar tråden effektivt öde. Så brukar det tyvärr gå om skitsnack och sågningar tar över själva ämnet.... Har givit dig massor av chanser att komma back on Topic men det tycks inte funka alls.... 

Mycket vettiga opinions levererade "med rakryggad hållning i sina gener", men tjejen retirerade i er konversation. Din kommentar på tjejens avhopp var diaboliskt elak. ... Sådär fortsätter det. Helt enkelt inte din grej att resonera på annat vis... Signumet kännetecknas av missförstå inlägg, upprepa samma sak om och om igen samt leverera dräpande repliker. Lider med dig i det avseendet. Med en portion ökad självinsikt framstår din retorik tydligare. Läs om och lär av dina poster här i tråden kopplade till trådens utveckling.  

Psst... Inlägget inledningsvis riktad till dig, därefter generellt -om nu någon vettig person slösar dyrbar tid i en komplett urartad tråd... Uppenbarligen visar TS noll närvaro i sin tråd.
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-13 23:48:12 följande:
    Jag är bara en person. Det är bara löjligt att påstå att jag skulle vara flera baserat på att det är flera som protesterar mot dig. Det går inte ha fler anonyma nick i samma tråd annat än att man har olika konton som utgår från olika mailadresser. Jag har ett öppet nick men det har jag inte använt här.
    Olika nick i olika trådar går. 
    Men...man känner ofta igen folk och det krävs inte många ord för det..
    Good morning (24?) Inget specifikt mot ditt anonyma Nick. En kompis har uppdaterat.  Yes, flera konton och mailadresser existerar precis som du är inne på... I en gammal tråd efterfrågas t o m hur skapa.... flera konton flera Nick. Update ja minsann - och precis som man känner igen folk känner man igen fenomen... Vissa "backar upp" sin åsikt 2no matter what och beskyller samtidigt andra skribenter för sitt eget beteende i en slags dimridå. Skapar oreda. Det var nog jag som allra först vid klarsynt mothugg av ny skribent påstods vara samma person som nykomlingen är värt att nämna. Min meningsmotståndare kunde helt enkelt inte "ta" nya perspektiv. Stoppar en tråds flöde.

Light misstanke om flera Nick än ett handlade aldrig om någons objections från min sida. Sånt ska alla vara beredda på! Känsliga ämnen debatteras. Annars har man inget att göra på ett forum. Det går såklart inte hänvisa till flera Nick så snart debatten tar emot lite. Däremot måste vara tillräckligt högt till tak påtala iakttagelser som med lite research visar sig kunna stämma. Intuition är bra både gällande känna igen folk och uppmärksamma ojusta metoder. 

Tack för att du skrev! Vilket gav chansen till ett litet klargörande :)      
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (Sonya32) skrev 2022-06-14 14:34:24 följande:

Kanske testa en masturbator eller annan sexleksak. Enklare än att inleda ett förhållande och garanterad njutning ;) 

Låter som ett super bra råd Kyss definitivt bättre än otrohet.

Det är väl "bara" det här med mänsklig kontakt, fysisk validering, närhet och bekräftelse på ett djupare plan som isf fattas TS. Hur göra med den om partnern sexstrejkar.
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (Godiva) skrev 2022-06-17 12:28:34 följande:

Det är svårt att både äta kakan och ha den kvar. Tycker egentligen det är hemskt orättvist att kvinnor som har näst intill obefintlig eller saknar helt sexlust "tvingar" männen att stanna kvar i förhållandet och vara monogam.

Det är egentligen bara naturligt (och rättvist) att om han inte får det han behöver hemma så söker han sig annanstans. 

NU gäller ditt resonemang oxå för kvinnor med män som har nästintill obefintligt eller saknar sexlust antar jag? Det verkar som du utgår ifrån att endast kvinnor drabbas av sänkt libido när påfallande många trådar handlar om män med potensproblem alternativt sänkt lust.

Oavsett vem som är missnöjd med sitt förhållande kvinnan eller mannen gäller kommunicera saken på djupet vänligt och kärleksfullt med sin partner. Partnerns mindre matchande sexbehov kan visserligen vara ett "känsligt område" att beröra som "Elefantmannen2" klokt påtalade i tråden, men vilket är det goda alternativet? Ska diskussionen därmed undvikas och ett spel bakom ryggen inledas? Inte desto mindre behöver frågan anser i alla fall jag lyftas till en seriös diskussion. Kanhända lider den andre i tysthet av dödläget som uppstått? Kanske vill båda parter ge sig själva och varandra en ny chans? Vill båda parter som alternativ öppna dörrarna till ett öppet förhållande? Eller är en separation det bästa alternativet?
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 12:38:08 följande:
    Dom brukar söka sig till kåta kvinnor som mig. Vet  inte hur många otrogna män jag träffat vid det här laget. Men det är många. I princip alla gifta män vill vara otrogna även om  dom inte vill erkänna det.

När dom får möjligheten att träffa en kvinna som verkligen gillar sex ser dom vad dom går miste om därhemma.
    Många män skyr kåta kvinnor som inriktar sig på gifta/upptagna män som pesten. Bara så att du vet. 

Hustrun har ofta en gång i tiden älskat att älska med dem...  Vardagen med barnafödande, småbarnsår, läxläsning, familjeduties med räkningar och amorteringar som ska betalas, sopor som ska bäras ut, husdjur som behöver till veterinären på kontroller, fritidshus som behöver underhåll och så vidare "tar ofta av" erotiken. Och där kommer du in som en pinuppa. Varsågod och hugg i, i vardagen istället. Hjälp familjen genom att ex vis sitta barnvakt till barnen, motionera hundarna, snickra ihop och måla på den nya trappan, putsa villans alla fönster, tvätta tomt i den annars fulla tvättkorgen, var smakråd till mamman i köp av nya sexiga underkläder. Då ges mamman och pappan äntligen välbehövligt tid att odla sitt sexliv på. 
  • Anonym (Karin1)
    Anonym (24?) skrev 2022-06-17 13:08:06 följande:
    Delar din erfarenhet vad gäller mängden upptagna som försöker få till det med en singel kvinna. Jag ser mig inte som en "kåt kvinna" men jag är singel och får många förslag. 
     De vill sällan lämna frun och allt det praktiska som rullar på tack vare henne.  Av de senaste 15 män jag kontaktats av var endast 5 singlar. 
    Känns lite som att de behåller frun som hembiträde och mamma till barnen. Klagar på att de inte får sex hemma. Jag tror att många män stannar för att slippa bo ensamma med en tvättkorg som  svämmar över  och ett tomt matbord 17.00. Vv-barn innebär också 100 % själva med barnen och det vill inte alla män heller. Faktiskt. 
    (Grovt generaliserat) 
    Grattis till att du äntligen engagerar dig i själva ämnet (24?)!! och hoppar personattackerna. När jag tog en titt på ditt tillskott ett par dagar tillbaka undvek du sakfrågor helt. Inte ett endaste inlägg återfanns i själva ämnet. Endast ad hominem. Undrade why när vi här för att språka om TS.

Din generalisering här är intressant. Många män är idag jämställda och delar på det praktiska arbetet i Familjebolaget AB. Kolla bara på stans alla gator. Killar bär en söt unge i bärsele på magen och rattar med van hand barnvagnen med tvillingarna i framför sig. Besök dem en vardagskväll vetja. Där delar tjejen och killen på inköp av middag, tillagning och disk. Vidare drar man lott om sagor- och läxläsning och annat. Din beskrivning handlar främst om (undantag finns som alltid) om män födda innan 70-talet och deras könsroller. Som idag betraktas som stenåldern. 

Tyvärr lämnas männen som bidrar till en skilsmässa vanligtvis (men inte alltid) i svåra känslor som ånger och skuld. De män som är otrogna upptäcks lider enormt av skadeverkningarna på familjen och i parförhållandet. Popikonen Elvis Presley är bara ett exempel på hur skilsmässan från stora kärleken Priscilla tog. Som tillägg till Elvi's otrohetsaffärer, stress i karriären och substansmissbruk, vände sig Priscilla även  till egna affärer. Allt kan innebära en olycklig dominoeffekt för båda parter. Separation blir oundviklig.   
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?