• MammAmma

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (Jag anser) skrev 2022-06-08 13:56:17 följande:

Du förtjänar ett bra sexliv.

Mitt tips är att du skaffar någon / några vid sidan av.
    Rätt vad det är så träffar du någon som du verkligen klickar med.

Sedan får ni ser var det leder.

För monkey branching är absolut ett snyggt sätt att sköta saker på och säkerställer en trygg tillvaro för barnen Obestämd
  • MammAmma
    Anonym (FP) skrev 2022-06-10 20:31:36 följande:

Det är inte detsamma som traumatisk. Varför inte bara kolla uppger innan du börjar bjäfsa? Och SJÄLV rådgöra psykolog om vad som är traumatiskt - terminologiskt, diagnosmässigt och behandlingsmässigt.

?

Trauma eller potentiellt trauma

Inom psykologin är man idag återhållsam med användandet av ordet trauma. Våra reaktioner på kriser är vanligtvis övergående. Ett psykologiskt trauma är något som drabbar de som inte återhämtar sig från en dramatisk händelse av egen kraft. Hos dem fastnar istället händelsen och de hemsöks av minnet av det som hänt.?

Svektrauma är definitivt en riktig grej och väldigt vanligt hos bedragna. 

psychcentral.com/health/long-term-psychological-effects-of-infidelity

www.psychologytoday.com/us/blog/rediscovering-love/201709/how-infidelity-causes-post-traumatic-stress-disorder
  • MammAmma
    Anonym (FP) skrev 2022-06-10 23:33:46 följande:

Igen då: Jag har inte förnekat förekomsten av svektrauma. Tvärtom. Jag har skrivit det flera gånger.

Men fortfarande är det få människor av de som blir svikna som faktiskt genomgår ett trauma. Då blir det helt felaktigt att benämna skeenden kring upptäckt som traumatiska. 

Och vad jag har sett är de som upplever detta som ett trauma desamma som upplever en skilsmässa som ett trauma. 

Jag vet inte var du fått det ifrån att det skulle vara få människor.

Ju längre ett par varit ihop, ju tätare omslingrade deras liv är, desto värre svektrauma.
    Tro fan att en 22-åring efter 1,5 års förhållande utan gemensamma barn och investeringar och kanske lite egna skelett i garderoben, tar det lika hårt som en medelålders, efter 20 lojala års äktenskap, tre barn, hus och gemensamma skulder, skulle göra.

Så ja, absolut har du rätt där, inte ALLA bedragna upplever ett svektrauma. 
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?