• Guldnovan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (Problemet kan bli att) skrev 2022-06-10 17:51:09 följande:

Problemet i din situation kan lätt bli att det blir extremt svårt att hitta någon som vill ha en otrohetsaffär med en.

Är man medelålders, gift, inte rik, och har en nivå av osexighet som är så stor att inte ens frun som älskar en vill ha sex med en, så blir det väldigt svårt att någon annan kvinna skulle nöja sig med att bli ens sunkiga otrohetsaffär.

Lyckas du inte förföra din egen fru så lyckas du sannolikt inte förföra någon annan heller.

Så satsa på att få tillbaks sexlivet med frun, att hon skall vilja ha sex med dig igen, lyckas du med det kanske du också kan lyckas med att vänstra, men lyckas du inte med det, ja då är det nog kört och det blir sexlöst livet ut.

Är det alltid mannens "osexighet" som är orsaken till att en kvinna saknar lust? 
    Är det alltid så att det är mannen som misslyckats förföra som är orsaken till ett sexlöst äktenskap? 
    Det finns ju mängder av orsaker och en del har ju inget alls med mannen att göra, en del är båda skuld till och en del kan vara hormonellt/medicinskt hos kvinnan. 
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?