Anonym (24?) skrev 2022-06-17 13:56:34 följande:
Den som är otrogen kan vara nöjd med situationen i övrigt. Kanske både Lisa och hennes man är nöjda med allt utom sex och väljer därför att stanna. Status som gift, ett familjeliv som rullar på, föräldraskapet är ok, ekonomin funkar ofta bättre när man är två.
De jag träffat är nöjda med det mesta och vill ha kvar frun/mamman.
Nu talar vi inte om otroheten och sveket som naturligtvis är helt fel utan varför man väljer sex vid sidan om istället för att lämna.
Känner en man vars fru sagt -gör vad du vill men jag vill inte veta.
Den varianten finns också.
Ja givetvis, men att gå bakom ryggen utan att veta om han är ok med det är alltid fel.
många verkar inte kunna skilja på djup vänskap och kärleksrelation efter några år ihop.
det är lätt att man ångrar sig senare i livet för man prioriterat fel saker!
Anonym (KåtaLisa) skrev 2022-06-17 13:54:59 följande:
Nej det tänker jag inte göra. Skulle aldrig bryta upp vår familj med barnen. Sex är viktigt ok, men barnen och hur dom mår är fan så mycket viktigare. Nej jag ljuger så bra så det är lugnt.
Problemet är ju också att han inte fungerar sexuellt, överviktig och med impotens och för tidig utlösning så skulle jag göra honom en björntjänst om han skulle försöka inleda ett nytt förhållande på dom premisserna. Någon som uppskattar dessa egenskaper sexuellt växer troligen inte på träd.
att skylla på att han är fet impotent osv är ingen ursäkt. Låt honom fatta det beslutet själv om han vill leva i en öppen relation. kanske han som singel finner motivationen att göra något åt sina "brister" om han vill ha en kärleksrelation.
Sen är det inte så att barn automatiskt blir olyckliga för deras föräldrar inte bor ihop. Allt handlar om hur man hanterar det.