Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

turbopappan skrev 2022-06-05 13:12:51 följande:
    Men om hon inte vill ha sex, då har jag ju bara 3 alternativ:
    - skilsmässa
    - leva i ett sexlöst äktenskap
    - älskarinna

Prata med henne säger du kanske, men jag har gjort detta så många gånger och det leder ingen vart
    Om ni överhuvudtaget inte kan kommunicera om problemet trots många försök och situationen inte blir bättre tror jag tyvärr att skilsmässa är enda utvägen, hur svårt det än är att bryta upp. Otrohet tror jag inte på som lösning eftersom det vore oärligt och riskerar att leda till stor katastrof om det uppdagas.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-09 12:41:39 följande:

Jag är inte heller intresserad av sex. Men jag har sex med min man ändå ca 2 ggr i veckan. Han ställer upp på mig med annat. Tänker att ett förhållande är lite ge och ta. 

De flesta vill inte ha sex med någon som bara ställer upp, utan vill ha en partner som är engagerad i sexet.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-09 15:09:50 följande:

Min partner vet inte att jag ställer upp på sex. Det behöver man ju inte berätta 

Då lever han ju i en lögn, är det inte fel mot honom? Det är också stor risk för att han en dag inser att du inte gillar att ha sex med honom eftersom det är svårt att låtsas i all evighet.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (FP) skrev 2022-06-09 16:30:27 följande:
    Ok. De flesta tänker nog som jag att saker riktade mot en person är lite värre. Fysisk- och psykisk misshandel, tortyr, våldtäkt, förslavande, mord, mobbing och så där. Om man tittar på vad som kan utlösa trauma är ovanstående kanske vanligare förekommande än otrohet?
    Så otrohet är inte riktat mot en person? Märklig uppfattning.
  • Anonym (svårt)
    Mimosa86 skrev 2022-06-09 16:55:31 följande:
    har du sagt till henne att du antingen vill skiljas alt skaffa en älskarinna för att du inte kan leva såhär längre?

alltså varför inte kräva  parterapi? Hur kan otrohet vara den första lösningen som poppar upp?

vet du, jag förstår dig. Jag skulle heller inte kunna leva ett sexlöst liv. MEN att gå bakom ryggen på min partner och förstöra all tillit och förtroende... finns liksom inte på världskartan att göra så mot någon jag älskar.

Lägg korten på bordet att ni behöver söka hjälp för detta eller lägg fram förslaget om älskarinna alt skiljsmässa.  Ta inte ynkryggsvarianten utan ha lite stake att våga stå upp för vad du vill ha ut av relationen. 
    Mycket bra råd. Hoppas ts lyssnar på det.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (FP) skrev 2022-06-09 17:32:19 följande:
    Man är otrogen för sig själv, inte mot någon. 
    Det innebär ett svek att gå bakom ryggen på partnern.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-09 15:25:33 följande:
    Lever i en lögn? Nej då. Inte gillar att ha sex med honom? Jo det gör jag men jag har ingen sexlust. 
    Du skriver ju att du inte är intresserad av sex.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-09 17:15:06 följande:

Jag tycker alltid sådana här trådar är så konstiga. Vill inte min man ha sex med mig så onanerar jag. Och jag tänker att ts borde kunna göra detsamma?

Suck, har du fortfarande inte förstått skillnaden mellan onani och sex efter alla trådar där det diskuteras? Du skriver samma råd om onani i varenda tråd om sexbrist men tar inte till dig förklaringarna om att sex med en annan människa ger en viss typ av intimitet som man inte kan få på annat sätt.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (FP) skrev 2022-06-09 18:05:05 följande:
    Jaha? Du är fortfarande otrogen för dina egna behov, inte mot en partner. Och det var det du frågade. 
    Men otrohet innebär respektlöst beteende mot partnern, därför kallas det att vara otrogen mot någon.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-10 12:47:13 följande:

Jag tror det är bättre att du bara runkar ts istället för att tvinga din kvinna till sex. 

Men har du läst tråden? Ts har aldrig skrivit att han vill tvinga sin fru till sex. Och det har redan förklarats varför sex inte kan ersättas med onani.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-10 13:16:49 följande:
    Jag onanerar om min partner inte vill ha sex så för mig fungerar det utmärkt 
    Men för många andra fungerar det inte eftersom onani skiljer sig från sex på de sätt som redan beskrivits.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (FP) skrev 2022-06-10 15:26:16 följande:
    Vilket annat ord tänker du skulle passa bättre? Ordet definierar inte uppsåt. Man är fortfarande otrogen för sig själv och inte mot någon/något. Uppsåtet är inte att skada sin partner. Det är inte heller säkert att partnern tar skada av olika anledningar. 
    Även om inte uppsåtet är att skada borde man vara medveten om risken för skada. De i tråden som vittnat om hur det är att bli bedragen visar ju att otrohet kan orsaka mycket smärta och skadad tillit till andra människor.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-12 22:52:42 följande:

Varför runkar du inte? 

Måste du upprepa samma fråga hela tiden? Bara för att du inte tycker att sex ger dig något utöver vad onani kan ge är det inte så för de flesta andra, av orsaker som redan nämnts, både här och i andra trådar du deltagit i. Du måste ha problem med empatin om du inte kan förstå det.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 11:44:48 följande:

Varför runkar du inte?

Läs inlägget strax ovanför ditt.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
    Det är dock inte det vanligaste. Dessutom innebär som sagt sex en särskild typ av intimitet som man inte kan få på annat sätt.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:28:17 följande:
    Särskild intimitet? Hur vet du att det inte är det vanligaste? 
    Oftast är man attraherad av den man har sex med eftersom det är det som är en del av poängen med sex. Att ha sex med någon är mer intimt och en annan typ av fysisk kontakt än kramar. Att det ska vara så svårt att förstå.
  • Anonym (svårt)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:42:33 följande:
    Har inte fått något svar av ts än 
    Han startade förmodligen den här tråden för att han inte nöjer sig med att runka, av skäl som flera redan tagit upp.
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?