Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
Tompa2022 skrev 2022-06-09 12:57:40 följande:
Jag tror att ni pratar förbi varandra, eller om olika saker.Du pratar om när en relation är på upphällningen och man hittar någon annan som man lämnar för. En relativt snabb och civiliserad skilsmässa eller separation. Det är klart att det kan förekomma, men jag tror inte att det är det vanliga.
Jag (och jag tror att sara) beskriver när allt till synes är perfekt, men plötsligt rasar världen samman när det kommer fram att ens partner har bedragit en, kanske under längre tid. Vackra, glada minnen som man har samlat på sig och kanske byggt en del av ens identitet på förvandlas på en sekund till aska och till öppna sår.
Det var 40 år sedan det kom fram att min far under flera års tid haft en älskarinna vid sidan om min mor. Hon är snart 80 och har inte förlåtit honom ännu. En manlig kollega råkade ut för det för 25 år sedan och han aldrig mer gått in i en ny relation. Min bästa vän likaså, aldrig mer en djup relation med en kvinna, bara lösa flings. En nära väninna råkade ut för samma sak med hennes man vilket ledde till att deras 19-åriga dotter har fått gå i terapi för sin PTSD på grund av detta. Det är de fallen jag ser.
Otrohet ska man inte ta lätt på. Det skadar.
Känner till det. Tog mig ca. 10 år att lita på en kvinna igen, och det aldrig blivit det samma 100%.
Mina barn. Traumatiserad över flera är, och villa inte träffa mamma.
Nej skall man inte ta lätt på.