Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
Vi lever trots allt i ett samhälle där monogamitet och exklusivitet är den vedertagna normen. Även om det naturligtvis finns andra former av samvaro, så är det något som bör ske med alla inblandades samtycke.
Att kunna hålla saker hemligt är en illusion. Man får iskallt räkna med att allt kommer fram förr eller senare. En skilsmässa blir då en fruktansvärd grisig affär som TS kommer att behöva dras med hela livet och hans kontakt med barnen kan bli skadad för en mycket lång tid framöver - möjligtvis för alltid.
Jag är verkligen inte i positionen att komma med råd vad TS ska göra, men tycker att han ska komma ihåg att den rätta vägen inte alltid är den lättaste.
Du staplar halmgubbarna på varandra IMHO.
De allra flesta affärer vid sidan om skapar inga djupa och livslånga trauman såklart.
Normen har väl inget med TS enskilda förhållande att göra?
Det finns många separationer som föregås av en eller flera affärer som är ömsesidiga, respektfulla och smidiga. Att påstå att det måste bli en grisig affär är rent larvigt. Det finns hundratals faktorer, framför allt de inblandades självkänsla och personlighet som avgör om en separation blir smidig och respektfull eller inte. Du fortsätter att förutsätta en massa konstiga grejer i linje med din övertygelse. Varför skulle kontakten med barn bli skadad?! För alltid?