Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Varför skiljer du dig inte? - ärligt talat? Du sårar hela familjen, speciellt din fru.

Är själv gift i många år vi är inte för som många är snarare tvärtom.

Ansök skilsmässa, skriv på dela lika. Köp ut dig eller frun. Beroende på hur ni bor.

Varför valde ni bli tillsammans överhuvudtaget? Visste du att hon var ointresserad av sex? Då får ni skylla er själva lite grann.

Man måste vara öppen, eller att man märker hur ens partner är med sexdriften.

Kommunikation, sex är prio A O eller hur? Det här säger jag inte för att du är man. Det spelar ingen roll vilket kön man är utan ibland måste man fan tänka till. Kvinna som man.

Jag hade inte velat vara tillsammans med en per in med lågt sexdrift eftersom jag har en hög sexlust 

• Gameofthrones
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:44:24 följande:

Tack för alla svar

Vet inte hur man svarar enskilt på varje svar....

Någon frågade: varför inledde du ens ett förhållande med henne? Det var lite mer sex i början av förhållandet, men det handlade såklart om kärlek. Vi var kära och älskade varandra, då vill man ju inte avbryta ett förhållande bara för att hon inte verkar så intresserad av sex. Jag tänkte att det ordnar sig, klart att hon vill ha sex......hon kanske bara är nervös, eller whatever.......jag vet inte, men hoppades det skulle ordna sig. 

Någon annan skrev: "Jag utgår från att du talat med henne om hur du känner och hur viktigt sex är för dig? Hon vill inte ha sex och vill inte göra något åt det, då är det svårt. "

Ja, så är det, har talat med henne om detta många gånger. Men om hon faktiskt inte har någon sexlust så känns det fel att på något sätt tvinga henne till något som hon inte vill. 

Separation? Ja kanske, men för barnens skull så helst inte. 
    Förhållandet är ju bra annars, men hon har ingen sexlust och min sexlust är väldigt stor...........

Kom igen, skyll inte på barnen. Vi har tre barn. Barn ser mer än vad d u tror kärlekshandlingar säger mkt kroppsspråk säger otroligt mkt.

Barn formar sig efter de man gör själv. Mår du bra mår barnen bra. Så är livet. Föräldrar ska alltid skylla på barnen skull. Varför kan man inte säga kämpar för min partner och mig själv. För oss. Barnen är inkluderade självklart. Man  kämpar.

Generellt, gör man en skilsmässa snyggt och fint och inte smutskasta varandra. Då går det bra för alla. 
    Det är inte kul gör ingen men ska man må dåligt under ett äktenskap? Vad väljer du? Ska man inte kunna känna va kul, mysigt och komma hem efter en arbetsdag? Även hur trött man är. Man har en partner och barn.
    Eller vill m a n komma hem till ett kärlekslöst äktenskap?

Jag känner att det är mysigt att komma hem. F ör min man med. Självklart har man up and downs, motgångar etc. Annars är det väldigt tråkigt äktenskap. Slentrian. Usch. 

Eller ska du ett riva upp ett äktenskap med otrohet? Vad tror du vad dina barn tycker om det när ert kommer fram? Då kan jag slå vad om att det blir en smutsig skilsmässa. 
  • Gameofthrones
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:46:06 följande:
    jag sårar min fru? ehhhh? hon bryr sig ju inte om vi har sex.........det är ju jag som är sårad
    Eehh, nä du är sårad för att du inte får ngt

Du sårar henne om du knullar en annan det är du som kommer göra en smutsig skilsmässa om otroheten kommer fram. Vad fattar du inte?

Barn formar efter er. Hur ni beter mot varandra. Är du inte lycklig, skilj dig gör en skilsmässa ren och snyggt.

Fattar du inte det här då har du det du förtjänar. 
    Detta är generellt oavsett kön. Kvinna som man.
    Hade du varit en kvinna hade jag sagt likadant. 
  • Gameofthrones

Livet är inte grönare på andra sidan av staketet. 

Prata med din fru istället. Ni verkar inte ha det så bra när man inte kan prata om sex. 

• Gameofthrones
    Mia99 skrev 2022-06-05 15:13:20 följande:
    Jag håller med helt och hållet. Själv har jag inte drabbats av otrohet eller någonsin varit det, men jag har ändå sett det på nära håll och sett hur stor skada det orsakar för alla inblandade. Vi pratar om livslånga och djupa trauman och svårigheter med att kunna lite på människor över huvud taget.

Vi lever trots allt i ett samhälle där monogamitet och exklusivitet är den vedertagna normen. Även om det naturligtvis finns andra former av samvaro, så är det något som bör ske med alla inblandades samtycke. 

Att kunna hålla saker hemligt är en illusion. Man får iskallt räkna med att allt kommer fram förr eller senare. En skilsmässa blir då en fruktansvärd grisig affär som TS kommer att behöva dras med hela livet och hans kontakt med barnen kan bli skadad för en mycket lång tid framöver - möjligtvis för alltid.

Jag är verkligen inte i positionen att komma med råd vad TS ska göra, men tycker att han ska komma ihåg att den rätta vägen inte alltid är den lättaste.
    Håller fullkomligt med dig här :) 
  • Gameofthrones

Nej han vågar inte därför vill han vara otrogen, det är fegt.

Bättre att du förklarar dig hur du känner eller skilsmässa. 

Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?