Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Anonym (mina40) skrev 2022-06-05 11:18:48 följande:

Du kan testa att krydda sexlivet lite, jag har gjort det genom åren med min man, nu senast ville han att jag skulle testa stoppa in ett finger i rumpan på han, vilket jag gjorde men kände att det tog liksom emot så hade stoppat fingret rätt i en skit nageln var full med bajs, höll på att spy fy fan

TS skriver att hans fru är konservativ och i princip ointresserad av sex. Att föreslå att hon ska pilla TS i stjärten är knappast steg ett för att lösa problemet.
  • Anonym (S)
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:44:24 följande:

Tack för alla svar

Vet inte hur man svarar enskilt på varje svar....

Någon frågade: varför inledde du ens ett förhållande med henne? Det var lite mer sex i början av förhållandet, men det handlade såklart om kärlek. Vi var kära och älskade varandra, då vill man ju inte avbryta ett förhållande bara för att hon inte verkar så intresserad av sex. Jag tänkte att det ordnar sig, klart att hon vill ha sex......hon kanske bara är nervös, eller whatever.......jag vet inte, men hoppades det skulle ordna sig. 

Någon annan skrev: "Jag utgår från att du talat med henne om hur du känner och hur viktigt sex är för dig? Hon vill inte ha sex och vill inte göra något åt det, då är det svårt. "

Ja, så är det, har talat med henne om detta många gånger. Men om hon faktiskt inte har någon sexlust så känns det fel att på något sätt tvinga henne till något som hon inte vill. 

Separation? Ja kanske, men för barnens skull så helst inte. 
    Förhållandet är ju bra annars, men hon har ingen sexlust och min sexlust är väldigt stor...........

Ni verkar ju helt klart vara inkompatibla när det gäller sex. Hon borde ha varit ärligt mot dig från början med att hon är asexuell. Eftersom du har försökt prata med henne många gånger utan att det har hjälpt, så finns det ju bara två alternativ kvar: stanna kvar och gilla läget eller separera.
  • Anonym (S)
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:44:24 följande:

Tack för alla svar

Vet inte hur man svarar enskilt på varje svar....

Någon frågade: varför inledde du ens ett förhållande med henne? Det var lite mer sex i början av förhållandet, men det handlade såklart om kärlek. Vi var kära och älskade varandra, då vill man ju inte avbryta ett förhållande bara för att hon inte verkar så intresserad av sex. Jag tänkte att det ordnar sig, klart att hon vill ha sex......hon kanske bara är nervös, eller whatever.......jag vet inte, men hoppades det skulle ordna sig. 

Någon annan skrev: "Jag utgår från att du talat med henne om hur du känner och hur viktigt sex är för dig? Hon vill inte ha sex och vill inte göra något åt det, då är det svårt. "

Ja, så är det, har talat med henne om detta många gånger. Men om hon faktiskt inte har någon sexlust så känns det fel att på något sätt tvinga henne till något som hon inte vill. 

Separation? Ja kanske, men för barnens skull så helst inte. 
    Förhållandet är ju bra annars, men hon har ingen sexlust och min sexlust är väldigt stor...........

Just det, du frågade om det vore ok att ha en älskarinna, så det ser du uppenbarligen också som ett alternativ. Nej, jag tycker inte att det vore ok. Hade du själv velat att din fru var otrogen? Fråga henne om hon tycker att det är ok att du har sex med andra. Kanske säger hon ja. Men jag tycker inte du ska gå bakom ryggen på henne.
  • Anonym (S)
    turbopappan skrev 2022-06-05 13:12:51 följande:
    Men om hon inte vill ha sex, då har jag ju bara 3 alternativ:
    - skilsmässa
    - leva i ett sexlöst äktenskap
    - älskarinna

Prata med henne säger du kanske, men jag har gjort detta så många gånger och det leder ingen vart
    Ja, det var ju det jag sa? Jag skrev ju två inlägg efter varandra. Det jag skrev att du skulle prata med henne om, var ju huruvida hon är ok med att du har en älskarinna eller inte. Har du alltså frågat henne det?
  • Anonym (S)
    turbopappan skrev 2022-06-05 15:41:18 följande:
    vi har aldrig diskuterat detta
    Så fråga henne om hon går med på att du har någon vid sidan om! Eller vågar du inte det?
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-10 12:47:13 följande:

Jag tror det är bättre att du bara runkar ts istället för att tvinga din kvinna till sex. 

Vad snackar du om? Var har TS skrivit att han tvingar sin fru till sex?

• Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-12 22:52:42 följande:

Varför runkar du inte? 

Onani ger ingen bekräftelse på att man är sexig och attraktiv i sin partners ögon. Onani ger heller inte den intimitet som sex med en partner ger. Sex med sin partner är också betydligt mer intimt än vad kramar är, så det går inte att jämföra. För övrigt kanske TS visst runkar. Vad vet du om det? De flesta onanerar OCH har sex med sin partner. Det fyller olika behov.
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
    Varför skriver du under två nick i tråden? Och varför upprepar du samma fråga två gånger istället för att bemöta det svar du fick av mig?
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:12:27 följande:
    Jag har sex med min man trots jag inte tycker han är sexig, så fattar inte vad du menar 
    Det är du, det. För de flesta andra är det viktigt med attraktion när det gäller sex. Att få känna sig åtrådd och att få åtrå sin partner.

Att man går miste om intimiteten vid onani kan du väl inte förneka? Och som jag skrev så är sex betydligt mer intimt än att bara kramas. Dessutom frigörs oxytocin vid orgasm, vilket är ett hormon som förstärker kärlekskänslorna till varandra. Det går du också miste om vid onani, eftersom du är helt själv då. Även om oxytocin frigörs även då, så kommer det inte att påverka känslorna för din partner.
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 12:42:33 följande:
    Har inte fått något svar av ts än 
    Hur vet du att TS inte runkar?
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 13:20:15 följande:
    Vet inte inte fått något svar än 
    TS har lämnat tråden. Du kommer inte att få svar från honom. 

Du frågar varför han inte runkar. Alltså utgår du från att han inte runkar. Du tycker ju att om man onanerar så borde man vara nöjd med det och inte behöva ha sex med sin partner, för det är så du funkar. För de allra flesta kan dock inte onani ersätta sex. Jag hoppas du har förstått det nu.

Förresten, varför säger du inte samma sak till din kille? Att han ska runka istället, så slipper du ställa upp på sex? Du har ju sex bara för hans skull.
  • Anonym (S)
    Casper9 skrev 2022-06-13 15:00:23 följande:
    Vad snackar du om? 
    Kan du var lite mer specifik? Vad i mitt inlägg var det som du inte förstod?
  • Anonym (S)
    24ozhammer skrev 2022-06-16 22:11:15 följande:
    Oj du var nästan smart men du vill tycka det du tycker så 
    därför finnns det ingen mening för mig att slösa tid på dig eller alla
    som vägrar lyssna för att dom ska minsann inte ändra åsikt
    och en sak vet jag och om du visste vem jag är så
    hade du inte sagt att jag inte förstod! För om jag har en bra
    egenskap så är det att förstå allt!
    min sämsta är att förmedla det jag föstått
    Vad fan snackar du om? Mitt inlägg var inte till dig, utan till den jag citerade. Jag har aldrig påstått att du inte förstod. Är du full, eller? Det verkar faktiskt så, med tanke på allt svammel du postar här i tråden.
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?