Tappat självkänslan i relationen
Ja.. vart börjar man? Är i en relation sen ett antal år tillbaka. Jag börjar inse mer och mer att jag tappat min självkänsla och personlighet.
Min sambo är sällan intresserad av mig, vad jag gör eller vad jag pratar om. Får sällan komplimanger eller uttryck för att jag är en person av intresse. Känns som jag bara existerar när sambon vill något. Jag känner mig så obekräftad som person.
Sambon kan däremot anser sina vänner och familj som intressanta, diskuterar och pratat gärna med dem. Samt så försöker jag nästan alltid bekräfta honom, vad han pratar om, hur han mår/tänker. Jag lyfter honom så ofta jag kan.
Jag får oftast göra sysslor själv, mat/städning etc. Måste påminna honom eller låta allt vara tills jag orkar själv. Han vill helst hålla på med sitt intresse alla dygnets tider.
Jag börjar även undvika sociala sammanhang, då han tycker jag pratat för mycket. Låter högt eller använder fel ord för saker. Jag brukade äldka att prata... Men jag är orolig att likt honom kommer andra se mina brister och tycka jag är jobbig.
Jag känner mig så ensam, ful och jobbig. Han säger att han älskar mig.. men jag vet inte längre om det är sant. Man brukar väl ändå försöka intressera sig för sin partner och lyfta dem?
Jag har slutat prata om hur jag känner eller hur jag tycker han behandlar mig. Han får så dåligt samvete och mår dåligt... Det är i det jag vill, jag vill bara att han ska förstå. Jag orkar inte hålla honom i handen längre. Jag helt slut som människa..
Kan människor förändras? Jag vill ju kämpa för relationen, men klarar inte av det själv.