Inlägg från: Monsieur Venus |Visa alla inlägg
  • Monsieur Venus

Tappat självkänslan i relationen

Känner igen mig i det du beskriver och tänker att det handlar om flera olika saker. Att du får göra det mesta av hushållsarbetet själv, för att han bara prioriterar sitt intresse, är självklart inte okej. Han måste kunna hitta en balans där, eftersom han är en vuxen människa. Att han behandlar dig med ointresse och låter bli att bekräfta dig är inte heller okej, särskilt eftersom du har lagt märke till att han kan visa intresse för och bekräfta andra. Då handlar det inte om oförmåga, utan om att han av någon anledning inte vill ge dig det till just dig. Det jag reagerade mest på var att han tycker du pratar för mycket och för högt och hur han får dig att känna. Att försöka tysta någon och få den att skämmas är aldrig okej. Jag har varit med om exakt samma sak och det slutade det med misshandel och rättegång. Det är alltså en rejäl varningsflagga. Ingen ska få dig att känna dig ensam, ful och jobbig. Att han säger att han älskar dig är inte mycket värt. Snacka går ju, men det är vad man gör som räknas. Försök att titta på hur han behandlar dig, istället för att lyssna på vad han säger.

Svar på tråden Tappat självkänslan i relationen