Får hyresvärd gå in i lägenheten mot boendes vilja?
Enligt min dotter identifierade de sig inte, för henne var det två främmande män som försökte ta sig in i hennes hem. Det kunde lika väl ha varit tjuvar i hennes värld.
Enligt min dotter identifierade de sig inte, för henne var det två främmande män som försökte ta sig in i hennes hem. Det kunde lika väl ha varit tjuvar i hennes värld.
FYI: Fördomsfull much?
Men det har inget med hennes diagnos att göra. Du fortsätter att kalla henne "autistisk 17-åring" som att det ger en självklar bild av henne som person.
Och det visade sig heller inte vara nån läcka. Grannen bredvid hade somnat ifrån badkaret som då svämmat över.
De har inte rätt att skälla på en tonåring för det. Som sagt, det hade varit lätt att lösa genom att ringa oss, istället skrämde de upp henne och gjorde henne ännu räddare för främlingar.
Det gör jag inte, jag förklarade varför hon har svårt för oväntade situationer. Jag har snarare sagt emot när andra påstått att hon inte borde lämnas ensam och hållit fast vid att hon visst klarar sig själv hemma. Att ni inte förstår vad diagnosen innebär får stå för er.
Diagnosen skapar problem i vissa situationer, men långt ifrån alla. Hon är som sagt fullt kapabel att ta hand om sig själv i vardagen och kan utan problem vara ensam hemma. Hade hon vetat i förväg vilka de var och att de skulle komma hade hon släppt in dem.
Jag har aldrig sagt att hon kan bedöma vattenläckor, det var du som sa att en "autistiskt 17-åring" inte kan det och fick det att låta som att det är något neurotypiska 17-åringar brukar kunna.
Vad har hennes diagnos med den saken att göra? Tänk om just det området hade varit hennes hyperfixering?
Fortfarande inte poängen.
Nej det gör jag inte, jag ifrågasätter varför du envisas med att skriva det i var och varannan kommentar. Jag är inte det minsta kränkt och inte har jag några höga hästar heller.
Så vitt jag kan se har jag tagit upp det själv en enda gång, resten har varit för att besvara dina kommentarer, "FYI".
Jasså det gör jag? Du får nog läsa den en gång till. Enda gången jag tog upp det självmant var för att förklara hennes svårigheter med oväntade situationer. Jag har aldrig sagt att hon har stora svårigheter.
FYI: Hade du frågat "om en 17-åring" klarar det hade jag inte sagt nåt, just det faktum att du skrev AUTISTISK 17-åring gjorde att jag reagerade.