• Anonym (M)

Får hyresvärd gå in i lägenheten mot boendes vilja?

Anonym (FYI) skrev 2022-06-02 12:11:00 följande:
    Oavsett, du har tagit upp hennes diagnos som ett stort problem i situationen och frågan är varför du fortfarande tjatar på mig om det? Jag har förklarat för dig tre eller fyra gånger varför jag tog upp hennes diagnos i mitt svar - för att den, bland andra faktorer, är relevent. Herregud, släpp det nån gång.

Förresten, vad sa hyresvärden när du ringde för att skälla ut dem för att ha traumatiserat din dotter?
    Men att en autist har specifika svårigheter med vissa situationer säger absolut 0 om ev. andra kompetenser. Så det är onödigt av dig att göra antaganden.
  • Anonym (M)
    Anonym (FYI) skrev 2022-06-02 15:58:39 följande:
    Du missförstår. Jag antar ingenting och har stor erfarenhet av npf-individers olikheter. Jag utgår från ts beskrivning av hur dottern reagerade och inget annat gällande just diagnosen. Det som däremot är väldigt tydligt är att en 17-åring (diagnos eller inte) aldrig kan ha samma kompetens som en vuxen individ med arbetslivserfarenhet inom området. Om du är av en annan åsikt så varsågod att tro det.
    Hur kan du utgå från den beskrivningen för att dra slutsatser om hennes kunnigheter om vattenläckor?

Sen i nästa andetag skriver du att din slutsatsistället handlar om åldern. Men så skrev du inte först, som TS reagerade på.
  • Anonym (M)
    Anonym (FYI) skrev 2022-06-02 23:03:47 följande:
    Behöver jag förklara för dig varför en 17-åring inte kan anses kunna hitta och bedöma vattenläckage....? Sånt som man annars anlitar fackfolk för...? Fundera lite på den så kommer du nog att förstå vad jag menar.

Nej, mina slutsatser handlar om ålder OCH diagnos, utifrån ts beskrivning av dotterns problematik. Man måste väl själv fatta att en person med de förutsättningarna inte kan förväntas hantera en sådan situation på det sätt som anonym K föreslog, och som jag sagt flera flera gånger, det spelar ingen roll om dottern inte hade haft en diagnos så hade hon ändå inte kunnat anses kapabel att sköta den där felsökningen själv.
    Det var dock inte så du skrev. Du skrev att på grund av TS beskrivning av dotterns svårigheter så drar du slutsatsen att hon inte har den kompetensen. Du skrev INTE att hon inte har kompetensen pga det får allmänt anses orimligt att förvänta sig att en 17-åring kan sådana saker.
  • Anonym (M)
    Anonym (FYI) skrev 2022-06-03 06:42:38 följande:
    Det har jag också skrivit flera gånger. Den sammantagna bilden av ålder och diagnos-svårigheter, båda faktorerna tillsammans eller bara den ena för sig själv, är tillräckligt för att fatta att ts dotter inte på något sätt är kapabel.
    Så nu ändrar du dig igen och skriver att bara de diagnossvårigheter ensamt kan göra att hon inte vet något om vattenläckor. I inlägg 93 skrev du att du inte gjorde sådana antaganden.
  • Anonym (M)
    Anonym (FYI) skrev 2022-06-03 17:31:21 följande:
    Nej jag har inte ändrat ett dugg. Vill du fortsätta bråka kan du ta fram en spegel. Jag ska inte behöva förklara samma sak fem gånger så det räcker nu.
    Jo, du ändrade dig från inlägg till inlägg och dina förklaringar motsäger varandra.
Svar på tråden Får hyresvärd gå in i lägenheten mot boendes vilja?