Anonym (S2) skrev 2022-05-31 23:24:44 följande:
Bara för det aldrig hänt er så förstår du väl att det kan hända att det behövs? Så konstig kommentar.
Jag skrev inte att det inte kan hända. Det har du hittat på själv. Jag skrev att det är väldigt ovanligt och därför inte konstigt att TS inte tänkt på att förbereda dottern på att det kan inträffa.
Någon la fram det som att det ju är självklart att man som förölder berättar för sina barn att det kan bli vattenläckor och då måste man släppa in hyresvärden. Men man kan inte förbereda sina barn för precis alla eventualiteter. I så fall ska TS också berätta att TV:n kan gå sönder, en hök kan landa på balkongräcket, grannens klockradio kan haka upp sig, kylskåpets termostat kan börja pipa, benet på soffan kan gå av, en boll från ett förbipasserande barn kan spräcka fönsterrutan i köket mm mm. Listan kan göras oändlig.
Vi kan inte förbereda våra barn för precis allt, TS dotter löste situationen genom att ringa sina föräldrar. Ett bra sätt, tycker jag. Hade hyresvärden varit lite mer förstående hade hen kunnat be dottern göra det direkt istället för att bli arg och skrämma tonåringen ytterligare.