Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Får hyresvärd gå in i lägenheten mot boendes vilja?

Jättebra att de gick in, jag hade varit tacksam. Vill du ha en vattenläcka hos dig? Din dotter är 17 år och snart vuxen. Beroende på hur allvarlig hennes autism är ska hon inte lämnas själv hemma alternativt behöver hon hjälp av habiliteringen och psykiatrin för sina psykiska besvär. Är tanken att hon ska bo själv så småningom så kan det här lika gärna hända henne och vad ska hon göra då, ringa dig? 

Jag undrar också om hon förklarade att hon hade autism för hyresvärden annars kan de omöjligt ta hänsyn till det.

• Glinda från Oz
    Anonym (Undrar) skrev 2022-06-01 04:15:06 följande:

Enligt min dotter identifierade de sig inte, för henne var det två främmande män som försökte ta sig in i hennes hem. Det kunde lika väl ha varit tjuvar i hennes värld.

De sa alltså inte vilka de var utan gick bara in, knuffade henne åt sidan och var helt tysta? Det har jag mycket svårt att tro. De måste sagt att det varit en vattenläcka och att de kom från hyresvärden. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (jag har adhd) skrev 2022-06-01 18:35:41 följande:
    Någon jävla fastighetsskötare har inte ett jävla skit i någons lägenhet att göra förutsatt att det inte är en fråga om:
    -liv och död
    -boende ska avhysas
    -att personen som bor där har bett de komma för reparation 
    -renovering är planerad i samröre med boende 

Skulle jag hitta en fastighetsskötare hemma, vilket jag inte gör eftersom de såklart inte har några nycklar in(finns ingen lag som ger de rätt att ha det så länge jag hyr), så hade jag med våld kastat ut personen. Sedan hade jag skällt ut personen efter noter och genast kontaktat personens chef och försökt få personen avskedad. 

En fastighetsskötare är bara en privatperson som är anställd hos en hyresvärd. Ska man in i en lägenhet så meddelar man en person som bor där, och väntar på ett godkännande. En fastighetsskötare kan teoretiskt vara tjuv eller våldtäktsman. Det är bara en okänd anställd individ på ett större bolag.   

Du föredrar alltså att ha en vattenläcka och få betala flera miljoner för skadorna? Vi har alla våra prioriteringar hör jag. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Undrar) skrev 2022-06-02 07:24:00 följande:

Men det har inget med hennes diagnos att göra. Du fortsätter att kalla henne "autistisk 17-åring" som att det ger en självklar bild av henne som person.

Det är du som i din trådstart och i samtliga inlägg tar upp att hon inte klarar samma sak som andra jämnåriga på grund av sin autism. 
Svar på tråden Får hyresvärd gå in i lägenheten mot boendes vilja?