• lillemmy

Nån som kan hjälpa mig att tänka positivt?!

Hej allihopa , jag är ett nervvrak minst sagt , i höstas hade jag ett missfall följt av ett utomkvedshavandeskap, nu är jag gravid igen i vecka 9+0 imorgon och jag kan verkligen inte njuta eller vara exalterad jag är livrädd hela tiden och är rädd för missfall/ missed abortion , HUR ska jag tänka ? Känns som att tiden sniglar sig fram , vill bara passera vecka 12 nuuuu , har NIPT inplanerat 22 juni och då är jag  i vecka 12, men jag är så så så rädd hela tiden och överanalyserar symtomen, så fort något försvinner tänker jg direkt MA , sedan gjorde ja ett ultraljud i fredags och hjärtat slog men sedan går det typ en dag åsså är jag livrädd igen , GUD HJÄLP MIG  läste att störst risk för missfall är mellan vecka 9-11 så nu är ja då verkligen livrädd , nån som har några bra ord för resan 

• Svar på tråden Nån som kan hjälpa mig att tänka positivt?!
  • lillemmy
    Jag är bara jag skrev 2022-05-29 18:08:38 följande:

Det är väldigt ovanligt med m.f när man sett hjärtat slå. Då är risken nere i max 3%. Risken för m.f är f.ö högst de första veckorna. Färre och färre drabbas ju längre veckorna går och som sagt ytterst få som sett hjärtat. Därmed inte sagt att jag inte fattar oron för det gör jag. Jag hade 4 m.f med 5 barn före jag fick första barnet. Jag tog en dag i taget, försökte att inte tänka- vare sig hoppas eller förtvivla.

Tack för svaret , ja de är så svårt att inte va orolig , man är så nervös hela tiden och går och känner efter om man känner livmodern växa eller inte , gud hur mycket ?växtvärk? hade du och hur ofta kände du av de ?
Svar på tråden Nån som kan hjälpa mig att tänka positivt?!