Inlägg från: andiie |Visa alla inlägg
  • andiie

Behöver bara skriva av mig

Oj. Jag började gråta när jag läste det där.

Får en känsla av att du inte behöver ångra något.

Jag jobbar på hospice med personer som är i livets slutskede pga cancer. Vill säga att det finns inget finare och mer rofyllt än att se någon somna in. Det är som att människor alltid hittar friden i det sista. Hon kommer få det bra. Och hon har verkligen gjort sitt liv till något viktigt för andra. Och troligen därav för sig själv! 

Om du får möjlighet hör av dig till henne med de här orden!

Mvh 

• andiie
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-29 13:33:24 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara och visa medkänsla. Det hjälpte verkligen  // Hjärta
    Såklart ?
  • andiie
    andiie skrev 2022-05-29 15:15:47 följande:
    Såklart ?
    Oj. Blev frågetecken där det skulle vara ett hjärta.
  • andiie
    Anonym (S) skrev 2022-05-29 16:38:01 följande:
    För dig kanske som inte står de döende nära som familjemedlemmar gör. För mig var det allt annat än fint att se när min pappa somnade in för snart ett år sen. Det var traumatiskt och i det ögonblicket insåg jag att jag aldrig mer kommer få träffa honom igen. Döden är inte det minsta fin, den är förjävlig. 

Till ts så vill jag säga att jag känner med dig. Tillåt dig att sörja och gråta. Sorgen och saknaden går aldrig över men det blir lättare med tiden. Ta hand om dig.
    Jag fattar. Det måste ha varit jättesvårt och jobbigt för dig/er! Klart det blir annorlunda när man är närstående! 
Svar på tråden Behöver bara skriva av mig