Behöver bara skriva av mig
Behöver bara skriva av mig. Min mormor befinner sig i livets slutskede just nu, troligtvis bara några dagar kvar. Hon är den sista jag har kvar av mor och farföräldrarna, alla andra är redan borta, min pappa med. Nu är det bara jag och mamma kvar snart, inga syskon.
Jag har för tillfället låst in mig själv i sovrummet, för jag vill inte att mina barn ska höra mig gråta. Jag vill sluta gråta nu men jag kan inte, det gör så ont.
Mormor är världens bästa människa, hon ser gott i alla, hon har aldrig klagat på sin tillvaro och hon har alltid kämpat för att alla andra ska få det så bra som möjligt.
Hon är varm och förlåtande, sitter alltid med ett handarbete och fixar mat till oss när vi kommer. Lägger konstant näsan i blöt men bara för att hon älskar oss så mycket.
Just nu känner jag mig så hjälplös, jag ångrar varenda liten grej jag någonsin sagt och gjort genom åren när humöret inte varit på topp. Jag känner mig som världens värsta människa som aldrig förtjänade henne från början. Och ändå har hon alltid älskat mig. Jag älskar dig med mormor!