Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-09-01 23:16:19 följande:
ja då har vi ganska nära in på varandra :)
jag vet inte vilken vecka jag är i när jag göra ultraljudet. Känns som jag är dålig på att hålla koll på veckorna denna gång. Vet inte varför. Har en app jag skrivit in och kollar på den appen. Mitt bf är 13/2 enligt senast ultraljud då :)
ja det kanske inte är så vanligt att man upptäcker ett dött barn i vecka 20?
ja det är skit jobbigt när man inte känner sig direkt gravid och man oro sig för att bebis inte lever. Men får försöka tänka annat. Mitt illamående tog då med. Spydde innan varje dag 2-3 gånger om dagen. Men som sagt blivit bättre. Men nu har jag spytt två dagar u rad igen. Så kanske kommer tillbaka 😳. Känns positivt till att må illa och spy för tänker då lever lilla krabaten haha. Men samtidigt är det jobbigt oxå. Och att det kan ändra sig så snabbt med. Maten är jätte svår att äta nu i två dagar oxå. smakar inte alls samma fast jag kan varit sugen på det. Men tvingar i mig iallafall. För äter jag inte så mår jag illa och spyr för det.
ska ni ta reda på kön?
eller kankse ni har redan gjort ?
så spännande med första barnet :)
får jag fråga när börjar ni köpa saker och sånt ?
detta är mitt sjätte barn. Men känns som jag är helt ny igen haha. Min minsta är 7 år hinner bli 8 år innan bebis kommer 🙈.
Så jobbigt att spy :( Jag har lyckligtvis sluppit det, så det är jag tacksam för!
Vi vill gärna ta reda på kön, så vi hoppas den lill* visar upp sig ordentligt på RUL :) Men vi har inte köpt någonting än, förutom en liten NY-body från vår semester i New York i somras när det bara var ett litet riskorn i magen. Kändes mysigt att ha något därifrån som "bevis" på att bebisen var med i magen :) Annars är vi väldigt chill med att handla grejer och tänker nog att vi köper de stora grejerna på Black Friday, och håller ett öga på Facebook marketplace efter en barnvagn som vi är ute efter. Annars tänker jag att en bebis inte behöver så mycket? Men vad vet jag, haha. Hoppas på att få lite ärvda kläder från min svägerska också som jag tror har en hel del gömmor efter sina fyra barn :)
Förresten, finns det någon risk för att man råkar skada bebisen genom att trycka för hårt på magen? Känns så töntigt att fråga eftersom jag fattar att den ligger så väl gömt i magen bakom moderkaka och allt, men igår kväll skulle jag testa trycka lite för att se om det gick att känna något fladder och blev kanske lite för engagerad i tryckandet så jag är rädd att jag gick åt för hårt. Har haft dåligt samvete hela dagen... Snälla säg att jag oroar mig i onödan