Inlägg från: MarionHood |Visa alla inlägg
  • MarionHood

BF FEBRUARI 2023

Hej alla blivande februari mammor!! 
    Ska ha mitt 3dje barn som är beräknat till 16 feb. 
    Min dotter är 15 år och min son är 13 år. Det ska bli sååå spännande med en sladdis. 

• MarionHood
    Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-07-21 16:49:48 följande:

gick inte citera på förra inlägg så fick göra på detta. 

hsgt fullt upp. hänt en hel del här hemma så helt enkelt inte hunnit skriva så mycket här. 

hur gick nipt testet ? 

ja det är nog så. Man hör mest om att man ska må dåligt under en graviterat. Och dom som inte gör det hör man inte så mycket om. Och då blir väl det att man tänker att man ska må dåligt helt enkelt. Behöver juh inte betyda att något är fel bara för det. 

det med könen och hur man mår behöver inte alls stämma. hoppad inte det ska stämma. Viktigaste är att bebis är friskt. Men får man önska kön så vill jag helst önska mig en pojke då jag redan har fyra töser och endast en pojke. Och min sambo har oxå fyra töser och en pojke innan. Så det hade varit kul att få en pojke till. Så vi kan fylla upp med lite mer killar. Men som sagt det är inte det viktigaste så ändå. Är glad bara den överlever och är frisk.

mina Symtom har oxå avtagit en del. 

inte spytt sen i måndags. Och inte så mycket illamående längre. ibland kommer det. 

dock väldigt trött och en hel del ömma bröst. 

tänkte fråga vad jobbar ni med ? 
    hur länge jobbar man in i graviteten ??
    någon som vet ? 

Jag var idag och gjorde  ett KUB test, lämna blodprov och om 2 veckor blir vårt första gemensamma ultraljud:) 

Har varit orolig eftersom jag mått så oförskämt  bra, inget illamående alls. Mina andra 2 graviditeter mådde jag riktigt illa. Så jag bad barnmorskan att lyssna på hjärtat trots att hon varna att det inte var säkert att man kunde höra något. Men vi fick höra hjärtslag och nu kan jag äntligen känna mig lugn. 

Har en flicka och en pojke och den stora skillnaden i graviditeten var sex biten. När jag väntade min tjej ville jag inte alls ha sex men när jag väntade min pojken så var jag mkt mer intresserad.  Det känns som jag väntar en pojke om jag går på min teori men det får vi se i feb :) 

Jag arbetar inom tandvården så får se hur länge jag orkar arbeta. Men planen är fram till 8:de månaden. Tror den sista månaden kan vara rätt tungt att  jobba. Jag tror allt beror på vad man har för ett yrke och hur ens hälsa är.
  • MarionHood

Hej! 
    Hoppar av denna tråd jag fick missfall v. 11+5. Blir inget feb barn för oss. Trodde inte att jag skulle ta det så hårt som jag gjort. 
    Lycka till med era små feb barn. PS jag är sj ett feb barn och det är en super bra månad. Kram alla nyblivna mammor där ute. 

• MarionHood
    Carina82 skrev 2022-08-01 15:29:17 följande:
    Å nej, beklagar sorgen : har inte ens vågat tänka på hur det skulle kännas med missfall så här sent Rynkar på näsan Kram på dig Hjärta
    Det känns som man snubblat precis vid mållinjen. Ena dagen är man klok och förstår att det var fel på fostret  och andra dagen är man helt förstörd. Blöder fortfarande men smärtorna är borta. Vi ska försöka igen när blödningen upphört. Hoppet om ett barn finns kvar.
Svar på tråden BF FEBRUARI 2023