Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

BF FEBRUARI 2023

Hej alla! Hoppar in här jag med. Plussade precis idag, på BIM. Har försökt sedan september förra året, fick MA i december (upptäcktes på tidigt UL 8+3 men hade slutat utvecklas i v.5) så nu är jag lika delar jätteglad och lika delar jätteorolig. Om detta går vägen blir det mitt första barn men sambons andra. Jag är 31 år, han 35. 

BF beräknas enligt appen till 9-10 februari beroende på vart jag räknar ut det. 

• Anonym (E)
    Sarken skrev 2022-05-31 07:12:55 följande:
    Jag har ett inbokat imorgon eftersom jag fick en blödning samma dag jag plussade. Vet inte om man kommer se så mycket då jag enligt mina beräkningar kommer vara i vecka 5+1 men man kanske kan se om det är ett missfall, utomkveds eller om allt ser normalt ut för min vecka åtminstone. Om allt ser bra ut kommer jag boka ett till om några veckor för att se om hjärtat tickar Glad

Bor i Göteborg så vet tyvärr inga ställen i Stockholm. Men finns säkert många bra privata Skrattande
    Hoppas att allt såg bra ut på ditt VUL. Då jag bor i närheten undrar jag lite om du har något ställe i Göteborg att rekommendera? 

Var på barnmorskehuset i Göteborg i november på viabilitetsultraljud och det var väl övervägande bra men upptäckte MA då och är nu rädd att alla känslor kommer tillbaka om man skulle återvända dit. Dessutom ser jag inte att man kan boka VUL hos dem utan som tidigast viabilitets-UL från v. 8+0. Då min förra graviditet hade stannat av redan i v.5 och jag inte visste något förrän ovanstående UL i v. 8+3 känns v. 5 som någon jobbig barriär denna gång. Och även om jag vet att saker kan hända när som oavsett att man gjort UL så skulle jag vilja göra någon form av koll efter v.5. 
  • Anonym (E)
    Cacan8 skrev 2022-06-05 13:08:44 följande:
    Du kan ringa runt till gynekologiska mottagningar och förklara läget och be om tidigt VUL för att säkerställa graviditet. Bokade själv ett nu till vecka 6+2 eftersom jag har ett MA i bagaget och vägrar gå runt med dött embryo i flera veckor igen, eller ett utomkveds. Det var alls inga problem :)
    Sarken skrev 2022-06-06 08:15:47 följande:
    Hej!

Allt gick bra på UL, men är tidigare gången än vad jag tänkte då jag har längre cykel så fick tid igen om ca 2 veckor. Allt såg normalt ut men var för tidigt för att se något. Jag har gått till Sokolova gynkliniken vid domkyrkan alla mina graviditeter. De är superduktiga där Hjärta Kostar 800 kr! Beklagar ditt MA men grattis till nya graviditeten. Hoppas att allt ser fint ut på VUL! 

Har kollat runt nu, inklusive Soklovakliniken och får till svar att det är som tidigast v. 7 som gäller.  Så blir att vänta några veckor till tyvärr. Är i v. 5 (4+4) nu och ska försöka boka in något så snart jag får i v. 7. Förstår ju varför det finns regler kring detta men blir ändå jobbigt.  Det är fan inte roligt att få besked om att man burit på ett dött embryo i flera veckor och här har man trott att man är gravid och skulle få bli förälder. (Sist fick jag dessutom vänta ytterligare 2 veckor efter beskedet om MA för att få en läkartid).
  • Anonym (E)
    Cacan8 skrev 2022-06-07 20:29:40 följande:
    Precis så känner jag. Jag fick också vänta i nästan 2 veckor för att få en skrapning så gick runt med dött embryo i 3 veckor + de veckor jag inte var medveten om att det dött. Vidrigt. 

Tycker inte att du ska ge dig. Ofta syns hjärtslag från vecka 6+0 så det är inte meningslöst att göra ett vul då. Du mår dessutom psykiskt dåligt och det skapar stress som är dåligt för embryot - och för dig. 
    Jag kontaktade som sagt privata gynekologer som på hemsidan skrev att de utför vaginala ultraljud. En skrev t o m att de utförde dem för att säkerställa tidig graviditet. 
    Stå på dig - de brukar ge sig då. Hur man behandlar kvinnor som söker vård är verkligen bedrövligt.
    Det är verkligen helt ofattbart att det kan gå till så. Jag mådde så dåligt och sökte t.o.m. hjälp på akuten för att få snabbare hjälp för att jag var så förstörd. Men fick bara åka hem med ett "vi beklagar". 

Nu har jag har fått tid om knappt 2 veckor, kommer vara i 6+3 då. De erbjöd faktiskt en redan i slutet av nästa vecka (när de väl började erbjuda tider) men det hade varit svårt för mig att få ledigt från jobbet så jag valde att vänta över helgen och ta tidigt veckan efter. Det känns bra att ha något delmål att fokusera på, lättade oron med en gång. Förhoppningsvis är jag tillräckligt långt gången att de kan höra ett litet tickande. Annars kan de Förhoppningsvis iaf kunna mäta av att det ser ok ut för var jag ska vara. Och jag kommer ju ha passerat den jobbiga veckan (v.5) som är extra jobbig utifrån  förra gången (även om jag rent logiskt vet att det inte är någon magisk spärr just denna veckan). 
    MagganTop skrev 2022-06-07 20:34:03 följande:

Har du inte för långt till Borås så kan du boka hos Akleja kvinnoklinik

Tack för tipset. Är dock 1 timma till Göteborg där jag nu letat och nästan dubbelt till Borås så det blir lite långt. 
  • Anonym (E)
    Sarken skrev 2022-06-12 21:52:54 följande:
    Haha det är så jag har misstänkt att jag är gravid alla mina graviditeter, just tröttheten (och ömma bröst). Har liksom noll energi till att hitta på massa saker. Skulle helst skippat jobbet också Tungan ute

Hur gamla är ni andra och har ni fler barn? Jag är 29 och har två barn sedan tidigare så det här är min tredje graviditet. Är i vecka 6+1 och har inskrivning hos mvc imorgon! Glad
    31 år. Första barnet, andra graviditeten. 
    19977 skrev 2022-06-12 15:40:41 följande:
    Jag vill också ha en kamera i livmodern haha!!! Känner mig så ogravid så det finns inte. Och det enda man hör och läser överallt är hur illa man mår som gravid?.. vadå man??? Jag känner inte nånting.
    Jag har på riktigt sagt att "nu vill jag börja må illa" till min sambo just eftersom jag inte känner mig särskilt gravid och jag vill göra det mer verkligt på något sätt just nu har jag bara några vaga symptom som lika gärna skulle kunna vara annat (trötthet, ömma bröst, lite halsbränna) och jag är så rädd att jag inte är "tillräckligt gravid", alltså att det inte ska gå vägen, eftersom jag inte har några tydliga symptom. Vet ju rent logiskt att man kan gravid utan dessa symptom men logik är inte vad ångest och oro tar fasta vid.. 
  • Anonym (E)

Gjorde mitt VUL igår i vad som skulle varit v. 6+4. Hinnsäck i rätt storlek men tom. Ska in på kompletterande VUL nästa vecka för läkaren sa att det fanns en chans att fostret fortfarande var för litet att se, om det låg precis i kanten av hinnsäcken men ser man inget nästa vecka är det bekräftat att det inte är en viabel graviditet. Är ganska säker på att det är detta resultatet det kommer bli, för man borde ha sett någonting på gårdagens VUL när jag är 6 fullgångna veckor. Känner mig så himla lurad av min kropp, så illa som jag mår och alla andra symptom jag har/har haft. Starka sträck får jag också så kroppen tror ju verkligen att den går igenom en graviditet.  

Har läst på om detta och verkar heta ofostrig graviditet. Hade aldrig hört om det innan. Får se nästa vecka hur de anser att man ska gå vidare. Jag blöder ju inte så kroppen verkar ju inte ta hand om det själv i nuläget. 

MA I november, kemisk graviditet i januari och nu detta... 

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023