Cacan8 skrev 2022-06-07 20:29:40 följande:
Precis så känner jag. Jag fick också vänta i nästan 2 veckor för att få en skrapning så gick runt med dött embryo i 3 veckor + de veckor jag inte var medveten om att det dött. Vidrigt.
Tycker inte att du ska ge dig. Ofta syns hjärtslag från vecka 6+0 så det är inte meningslöst att göra ett vul då. Du mår dessutom psykiskt dåligt och det skapar stress som är dåligt för embryot - och för dig.
Jag kontaktade som sagt privata gynekologer som på hemsidan skrev att de utför vaginala ultraljud. En skrev t o m att de utförde dem för att säkerställa tidig graviditet.
Stå på dig - de brukar ge sig då. Hur man behandlar kvinnor som söker vård är verkligen bedrövligt.
Det är verkligen helt ofattbart att det kan gå till så. Jag mådde så dåligt och sökte t.o.m. hjälp på akuten för att få snabbare hjälp för att jag var så förstörd. Men fick bara åka hem med ett "vi beklagar".
Nu har jag har fått tid om knappt 2 veckor, kommer vara i 6+3 då. De erbjöd faktiskt en redan i slutet av nästa vecka (när de väl började erbjuda tider) men det hade varit svårt för mig att få ledigt från jobbet så jag valde att vänta över helgen och ta tidigt veckan efter. Det känns bra att ha något delmål att fokusera på, lättade oron med en gång. Förhoppningsvis är jag tillräckligt långt gången att de kan höra ett litet tickande. Annars kan de Förhoppningsvis iaf kunna mäta av att det ser ok ut för var jag ska vara. Och jag kommer ju ha passerat den jobbiga veckan (v.5) som är extra jobbig utifrån förra gången (även om jag rent logiskt vet att det inte är någon magisk spärr just denna veckan).
MagganTop skrev 2022-06-07 20:34:03 följande:
Har du inte för långt till Borås så kan du boka hos Akleja kvinnoklinik
Tack för tipset. Är dock 1 timma till Göteborg där jag nu letat och nästan dubbelt till Borås så det blir lite långt.