Inlägg från: Kaol81 |Visa alla inlägg
  • Kaol81

BF FEBRUARI 2023

Cacan8 skrev 2022-06-11 23:44:14 följande:

Här går det tyvärr inget vidare. Hade ljusrosa spotting för ca 1 vecka sen som avtog på en gång och fick 3+ på CB några dagar efter det (vecka 5+3). Men igår kväll blödde jag klarrött blod (på toapappret). Gick visserligen över på en gång men idag värker inte brösten som de gjort i veckan. Ett MA i bagaget där embryot slutade växa i exakt den här veckan så just nu förbereder jag mig på det värsta på nästa veckas VUL. 

Blödningarna har kommit efter att jag ansträngt mig och jag äter Trombyl, och jag vet att symptom kommer och går, men det känns verkligen inte bra alls. Tror det är kört. 

Usch vad jobbigt. Jag håller verkligen tummarna att din känsla har fel. Hjärta
    Jag blödde till och från med båda mina barn medan jag inte blödde när det inte gick vägen. (MA i höstas) så blod behöver inte betyda det värsta. Men förstår din oro, speciellt med din erfarenhet. 

ta hand om dig. 

• Kaol81

Jag är och smygläser lite här, så tänker att jag lika gärna kan ge mig till känna.

Väntar nr 3. Första född -02, andra -19 (IVF) och nu en spontan graviditet med bf typ 11:e feb (?).

hade ett otroligt långdraget MA i höstas. Kroppen förstod verkligen inte att det var en ofostrig graviditet så det krävdes flera behandlingar under flera månader innan allt var ute. En väldigt jobbig process som satt igång endel oro att det ska vara något liknande den här gången. 

annars mår jag ok. Kräkts lite, men tror jag kan undvika det med att inte äta så stark mat. Samt att jag redan är ruskigt trött. 

är Gärna med i fb grupp när den startas. 

• Kaol81
    Sarken skrev 2022-06-12 19:41:24 följande:

Fler som är extremt trötta? Skulle kunna ligga i sängen halva dagen om jag kunde. Hungrig är jag också konstant. Någon mer? ????

Jag är trött!! Är bara i v6. Så tycker det är lite tidigt. Men sover en stund varje eftermiddag.. ????
  • Kaol81
    Anonym (E) skrev 2022-06-23 02:00:35 följande:

Gjorde mitt VUL igår i vad som skulle varit v. 6+4. Hinnsäck i rätt storlek men tom. Ska in på kompletterande VUL nästa vecka för läkaren sa att det fanns en chans att fostret fortfarande var för litet att se, om det låg precis i kanten av hinnsäcken men ser man inget nästa vecka är det bekräftat att det inte är en viabel graviditet. Är ganska säker på att det är detta resultatet det kommer bli, för man borde ha sett någonting på gårdagens VUL när jag är 6 fullgångna veckor. Känner mig så himla lurad av min kropp, så illa som jag mår och alla andra symptom jag har/har haft. Starka sträck får jag också så kroppen tror ju verkligen att den går igenom en graviditet.  

Har läst på om detta och verkar heta ofostrig graviditet. Hade aldrig hört om det innan. Får se nästa vecka hur de anser att man ska gå vidare. Jag blöder ju inte så kroppen verkar ju inte ta hand om det själv i nuläget. 

MA I november, kemisk graviditet i januari och nu detta... 

håller tummarna att det ni ser något nästa vecka! ??

förstår att det är jobbigt, speciellt med er erfarenhet..???? 

Jag var med om ofostrig graviditet i höstas. Mådde otroligt illa och kräktes mycket. mer än andra graviditeterna. Hormonerna var höga som om allt var som ?vanligt? som och fortsatte att öka efter bekräftat på andra ultraljudet. så hade jag inte gjort vul hade jag aldrig misstänkt något!

Vi valde att försöka avbryta graviditeten med tabletter, men kroppen svarade dåligt på dem med. Som att den gjorde allt för att få behålla ?graviditeten?. 

• Kaol81
    Tyrande skrev 2022-06-28 22:05:52 följande:

Hur går det för er tjejer? <3 

Ska på tidigt ultraljud om två dagar, jag är så nervös! Ibland tycker jag symtomen är så jobbiga men när dom blir mindre blir jag direkt orolig att det ska vara något fel. Vet inte hur många gånger jag tar mig själv på brösten för att kontrollera om dom fortfarande känns ömma.

Hahaha!  jag bröstklämmer i tid och otid jag med. vet inte varför egentligen. men kanske lite som du säger för att kolla ?läget?.

jag ska på ultraljud på måndag. Också nervös. Hade en ofostrig graviditet i höstas som drog ut flera månader. så är nervös att det ska vara något liknande den här gången med. 

men hoppas såklart på ett tickande hjärta. 

annars mår jag vissa dagar pyton och kräks andra bättre. Oavsett så är jag likt dig aldrig nöjd. 

är du med i Facebook gruppen? är den aktiv? funderar På att gå med, men lite orolig att det ska synas att jag går med i den på något sätt . Vill hålla hemligt lite längre. 

• Kaol81
    Tyrande skrev 2022-06-29 07:14:34 följande:

Haha, tur att inte vara själv i det konstiga kännandet/kollandet. 

Åh då förstår jag verkligen varför du är nervös, hade du symtom hela vägen fram till att man upptäckte den ofostriga graviditeten? Jag håller verkligen tummarna för att fostret sitter där det ska och att hjärtat tickar på. <3 Vilken vecka kommer du vara i när du gör ultraljudet på måndag?

Jag har inte haft några kräkningar, dock illamående till och från, ibland lite molvärk (liknande mensvärk), ömma/spända bröst mm. Hungern har ökat och jag märker att kroppen vill ha vissa specifika saker, denna vecka har den bett om mycket järnrik mat haha. Så hoppas att allt står bra till där inne. Man läser på familjeliv om så mycket som kan gå fel, druvbörd, ofostrig graviditet, utomkvedshavandeskap, spontan abort, avstannad graviditet mm.. Jag känner mer och mer att det nästan är ett under att vi människor har lyckats bli så många som vi är.

Jag är inte med i facebookgruppen, hur går man med i den? Den kanske är anonym/stängd så att inte ens vänner på FB ser att man går med där? Vill också hålla det hemligt lite längre, helst efter KUB mm.. Detta är första barnet och första graviditeten för mig, så vill att allt ska se bra ut innan jag berättar för nära och kära.

Jag tror vi är många på olika sätt försöker ?känna av? på olika sätt. :)

jag kommer vara någonstans kring 8+2.

symptomen fortsatte och hormonerna ökade till och med efter konstaterade ofostriga. den mådde jag dessutom ännu sämre i. Så kräktes flera gånger varje dag.( Nu bara någon gång i veckan.) gjorde IVF den gången och då får man ett tidigt ultraljud. Det var då det upptäcktes. så gick inte så jättelångt Utan att veta.

härligt med lite olika cravings! tror kroppen är smart på så sätt Som informerar om vad som man ?behöver? även fast viss kanske verkar mer nyttiga och bra än andra?

Jag håller med! det är ett under att få ett barn!! 
  • Kaol81
    Anonym (Andra barnet) skrev 2022-06-30 21:24:39 följande:

Behöver lite hjälp!

Ska på en mindre festivalen när jag är i vecka 9-10 & vill egentligen inte berätta för de jag ska med så tidigt, men de kommer fråga varför jag inte dricker & min mage kommer vara svullen!! Kommer jag ?behöva? säga ändå, men vill samtidigt att våra familjer får veta först

Hörde ett tips om gick ut på att säga de är ett gäng som slagit vad om att ta en vit månad under juli (hard core då det är svåraste perioden mitt i semestern). De säger att: Går ut på att man kan lära Sig umgås och ha kul utan alkohol. Låta kroppen och levern få semester samt Visa att man inte har alkoholproblem. Dessutom lägger Alla in en rätt stor slant. De som klarar det får dela på potten.

om du tror dig veta att de ger nekande svar så Kan du ju fråga om du ska försöka få med någon av festivalenvännerna  i vadslagningen?

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023