sextiotalist skrev 2022-06-01 12:49:40 följande:
Men du missade det sista, att sambon inte fick tid förrän i oktober. Dessutom är det inte bara jag som svarat som har haft framförhållning
Därför skrev jag "ni andra", för nä det är inte bara du. Verkligen inte. I denna tråd och alla pass-trådar finns det flera inlägg med människor som skriver att de minsann varit kloka och sökt pass i tid och att detta borde man förstått etc...
Men är ändå nyfiken vad du tänkte att du bidrog med i tråden, där frågan gällde de som nyligen sökt om pass....varken du, sonen eller maken ingår i denna kategori.
Alla får ju såklart skriva vad de vill, vi har yttrandefrihet men jag är ändå nyfiken vad man vill uppnå med sitt inlägg när det inte bidrar med någon ny information, mer än möjligtvis får någon att känna sig dum.
Du får känna dig glad att du varit klok att söka i tid men frågan är väl vad man vinner på att påpeka det för någon annan som sitter "i skiten".
Anledningen att jag kollar dessa trådar är att jag har en svärmor på 78 år som väntar på pass och som förhoppningsvis hinner komma så att hon kan gå på sitt ena barnbarns bröllop i USA i sommar...
Jag önskar er alla som väntar på pass, lycka till.