Har ni fått era Pass? Hur lång tid tog det?
Sten Berg skrev 2022-05-29 10:46:31 följande:
Fick tid samma dag och hämtade ut det två dagar senare.
Jag ordnade förstås passet förra våren. Obegripligt att folk inte passade på att lösa då när de ändå bara var hemma och sedan vara redo när allting släpptes på igen. Ibland blir man mörkrädd över hur inskränkta och korttänkta folk är.
Vårdpersonal, skol/förskolepersonal, hemtjänstpersonal och andra yrkesgrupper jobbade häcken av sig med hög belastning och stor risk för att bli sjuka egen del under hela pandemin.
När fanns det tid att gå och fixa pass?
Många andra var dessutom permitterade och hade lite annat att tänka på än att gå och fixa sitt pass.
En hel del drabbades av långtidscovid eller blev inlagda och har fått kämpa sig tillbaka.
Alla bor inte heller nära en polisstation som ordnar med pass och det är inte enkelt att ta vilken tid som helst, för även om du jobbar hemifrån så kan du inte vara borta hur länge som helst.
Många hade nog med att få ihop det med att hitta vaccinationstider som passade in i livspusslet.
Jag fixade också mitt pass förra våren men har ändå inga problem med att känna lite förståelse för dem som inte gjorde det.