Inlägg från: Anonym (Konservativ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konservativ)

Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?

Manligt kodade barn.. herregud vilket ordval. Har dom inte problem så lär dom få det. Istället för att lära alla barn att känna efter i absurdum så tycker jag att vi lär dom solidaritet, gruppkänsla, flexibilitet, att kompromissa, att uppföra sig i sociala sammanhang och att dom är en del i ett större sammanhang.

Det gäller både föräldrar och lärare.

• Anonym (Konservativ)

Inte sällan har människor som tycker sig stå för ett modernt, inkluderande och allas lika värde-tänk, väldigt svårt för oliktänkande.

• Anonym (Konservativ)
    Anonym (Stiffye) skrev 2022-05-26 17:23:20 följande:
    Propaganda enligt vem? Säga någonting kritiskt mot pfizers injektioner? Förbud mot att yppa ett positivt ord om rysk kultur? Sverige råder under stark censur, statlig rysk media och vissa kinesiska och indiska stora tidningar har blivit censurerade då man på förhand bestämt att allt som kommer därifrån (uttalanden från exempelvis politiker i Kreml är s k desinformation, propaganda, ryska hackare, osv likaså läkarupproret är bara propaganda). Alla länder som följer en annan linje en svensk är korrupt på något sätt eller på annat sätt moraliskt förkastliga men inte ukraina exempelvis, där råder ingen korruption utan dit ska vi sända miljarder ton vapen osv. vad, exakt vad förväntar du dig av svenska skolan? 
    Där har du enligt mig ändå en poäng som få ser.
  • Anonym (Konservativ)
    Anonym (Stiffye) skrev 2022-05-26 21:04:43 följande:
    det syns i vuxen ålder 
    män begår våldsbrott i större utsträckning får mer betalt för samma arbete kvinnan slavar hemma och tar alltid mer hushållsarbete tar ut mer föräldraledigt bränner ut sig i större utsträckning 
    detta finns det alltså statistik på även om du hävdar att ni har millimeterrättvist hemma trots jag inte ett skit på sorry så försök inte ens 
    Nej vi kvoterar leksaker för att aktivt vända trenden 
    jag har enbart det vi kallar för pojkar 
    Lugn, män begår mest våldsbrott eftersom vi genetiskt och historiskt avlats fram av en våldsam värld. Förr var det viktigt att kunna hävda sig fysiskt och kvinnorna valde även män som kunde beskydda dom och avkomman.

Idag lever vi i en annan värld, och det har gått snabbt framåt. Våld är inte längre en lösning, utan givetvis något vi vill bli av med. Att vara stor, stark, våldsam och beskyddande är inte längre en lika attraktiv egenskap hos män.

Att kvinnor idag slavar hemma och mannen läser tidningen och tar en öl är nog rätt passe vid det här laget. Dom flesta män kör ungefär samma race som sina kvinnor.

Idag är dessutom skolsystemet bättre anpassat för tjejer/kvinnor vilket i förlängningen kommer leda till att kvinnor tar en allt större del av viktiga tjänster framöver. Titta gärna på statistik utifrån genus kring vilka som utbildar sig och lyckas mest i skolan.

Min gissning är att vi framöver kommer få stötta pojkar och män mer än vad vi gör idag. Tex inom skolsystemet.
Svar på tråden Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?