• Tsprit

Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?

Har ni varit med om att era barn kommer hem och upprepar politisk propaganda som lärarna har basunerat ut i skolan? Vad gör ni i så fall? Går ni till läraren och "tar ett snack", eller pratar ni med era barn om att det rör sig om propaganda?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?
  • Anonym (hahaha)

Låt mig gissa TS: du vill inte ha in fler invandrare och så har SH-läraren gått igenom vad det innebär att vi lever i en demokrati, att det finns avtal inom EU osv, som gör att flyktingar får komma hit. 

Lärare ska följa skollagen och där står tex:

"utveckla medborgarkompetenser och demokratiska va?r­deringar hos eleverna. Det ga?ller bland annat arbetet med va?rdegrunds­fra?gor, sa?som tolerans, respekt fo?r olikheter och ja?msta?lldhet, men ocksa? skolans undervisning i politik och samha?llsfra?gor"

Det är inte propaganda. 
  • Tsprit
    Anonym (hahaha) skrev 2022-05-26 10:05:11 följande:

Låt mig gissa TS: du vill inte ha in fler invandrare och så har SH-läraren gått igenom vad det innebär att vi lever i en demokrati, att det finns avtal inom EU osv, som gör att flyktingar får komma hit. 

"utveckla medborgarkompetenser och demokratiska va?r­deringar hos eleverna. Det ga?ller bland annat arbetet med va?rdegrunds­fra?gor, sa?som tolerans, respekt fo?r olikheter och ja?msta?lldhet, men ocksa? skolans undervisning i politik och samha?llsfra?gor"

Det är inte propaganda. 
    Jag syftar inte till en särskild fråga, dock verkar du lite aggressiv, vilket i sin tur får mig att ifrågasätta din egen respekt för oliktänkande.
  • Anonym (Stiffye)

Det är inte propaganda. 
    Vem vill inte ha hit fler invandrare? på mina barns skolor har mina ickelivmoderbärande barn (manligt kodade barn) och deras liknande kodade barn i kjol, sitter med benen i kors och stickar och deras livmoderbärande kompisar lär sig om islam exempelvis 

att påstå att vi inte lever i en demokrati är bara vidrigt och förkastligt. 
  • EnAnonumius
    Tsprit skrev 2022-05-26 09:50:41 följande:

Har ni varit med om att era barn kommer hem och upprepar politisk propaganda som lärarna har basunerat ut i skolan? Vad gör ni i så fall? Går ni till läraren och "tar ett snack", eller pratar ni med era barn om att det rör sig om propaganda?

Det går inte att ta för givet att skriva "politisk propaganda" att folk skall lägga samma värde i det.

Hur anser du att folk skall kunna svara på ett adekvat sätt på din fråga, när du inte ger information om vad som avser politisk propaganda enligt dig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • CyniskOptimist

Det är inte propaganda. 
    Oj, du var mig en fördomsfull en. Inte någonstans nämner TS invandring, ändå så utgår du från att det är det han/hon syftar på. Du kanske ska läsa inlägget igen? 

Det är faktiskt en väldigt bra och viktig fråga att ställa, eftersom att skolans uppgift skall vara att leverera FAKTA och KUNSKAP för att förbereda eleverna för vuxenlivet och göra dem till självtänkande individer. Och visst, lite grundläggande värderingar och uppförande såklart, men indoktrinering efter de dogmer som för tillfället anses "rätt" är INTE skolans uppgift.
  • Anonym (S)
    Tsprit skrev 2022-05-26 09:50:41 följande:

Vad är politisk propaganda, enligt dig?
  • EnAnonumius
    Anonym (Stiffye) skrev 2022-05-26 10:10:46 följande:
    Vem vill inte ha hit fler invandrare? på mina barns skolor har mina ickelivmoderbärande barn (manligt kodade barn) och deras liknande kodade barn i kjol, sitter med benen i kors och stickar och deras livmoderbärande kompisar lär sig om islam exempelvis 

att påstå att vi inte lever i en demokrati är bara vidrigt och förkastligt. 
    Ursäkta?

I SamHällskunskap ingår religionskunskap. I religionskunskapen så får man lära sig om de abrahamitiska religionerna, och även om buddhismen också, hinduismen etc.

Och att lära om den abrahamitiska religionen Islam, är knappast "politisk propaganda", som denna tråden handlar om.. Då TS skrev "politiska propaganda" och inte "religiös hjärntvätt".

Sedan så varför skriver man på detta patetiska sätt som "icke livmoderbärande" och "livmoderbärande".

• CyniskOptimist
    EnAnonumius skrev 2022-05-26 10:18:33 följande:
    Sedan så varför skriver man på detta patetiska sätt som "icke livmoderbärande" och "livmoderbärande".
    Jag skrattade för mig själv åt det där, för jag utgick från att det var sarkastiskt/ironiskt menat, för att vara lite rolig liksom.
  • Anonym (LA)

Hade en gymnasielärare i USA som till och från förespråkade ökad vapenkontroll

• EnAnonumius

Låt mig gissa.
    Så fort någon kritisera skolsystemet så tar du för givet att det är en person som inte vill ha hit fler invandrare?
    Du vet FÖRDOMAR kallas det för du sysslar med här.
    Skall de klassas som fel med fördomar mot invandrar, så är det lika fel att ha fördomar om folk som skriver ett inlägg som kritisera något som du gör här..

Du vet TS har inte sagt ett ord om vad h*n avser med "politisk propaganda". Och det är inte okey att bara ta för givet att det då skulle handla om en person som "inte vill ha hit fler invandrare". 

Svar på tråden Anser ni att en betydande del av lärare ägnar sig åt propaganda?