Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Serieotrohet

3punkt0 skrev 2022-05-24 22:23:04 följande:
    Absolut, jag kommer att be henne att bo någon annanstans. Hon kommer dock hem mitt i natten. Men jag jag tänker att jag kanske redan borde skriva till henne att hon hon får bo hos föräldrar i några dagar. Det som gör ont är att barnen frågar efter henne och jag vill inte att mina känslor skall läggas på över på deras deras känslor för sin mamma just nu. Sedan får de känna som de vill när de blir äldre så klart 
    Kan du inte lämna barnen hos mormor och morfar den natten hon kommer hem?
    Hon kanske redan kommit hem...?eller när kommer hon hem?

Det kanske skulle ställa frågor från dom som hon inte kan undvika att svara på så hon får ta sin skit direkt. Du kanske kan hinta om att ni kanske kommer att gå isär så dom kanske ställer frågan till henne...varför...?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Man) skrev 2022-05-25 13:40:13 följande:
    Nja. Jag tycker TS själv ska berätta för hennes föräldrar att det blir separation. Han har ju en bra relation till dem som han kanske vill behålla. De är ju hans barns morföräldrar. Om TS's fru själv får ensamrätt på bakgrunden till separationen kan hon mycket väl ljuga ihop nåt som passar henne och som framställer TS som den som bär skulden till separationen. TS behöver ju inte berätta några detaljer. Bara att han vet med säkerhet att frun varit otrogen med ett antal män under en längre tid som TS dessutom känner till namnet. 
    Jag har själv en jobbig skilsmässa med otrohet i bagaget. Min fd fru kan ljuga och dupera på ett sätt jag inte trodde om henne medan vi var gifta, vilket vi var i 20 år. Jag har valt att klippa ALL kontakt med henne. Jag är omgift och mycket lycklig sen 8 år. Hon träffade mig och min nya fru på ett bröllop för nåt år sen. Jag såg på henne att hon var lite i chock när hon insåg att min nya fru spelar i en annan liga så att säga. Min ekonomi har också blivit dramatiskt mycket bättre efter skilsmässan. Trots att hon fick behålla nästan hela reavinsten vi gjorde då vi sålde huset jag byggt själv. Hon fick loss över två milj kr. Jag orkade inte bråka med henne. Ville bara bli fri. 
    Jo, kanske är bättre så. Huvudsaken är att hon inte kommer hem, och att barnen inte blir lidande i onödan eftersom dom längtar, och ts får det lättare utan deras ledsenhet.
  • Anonym (FYI)
    3punkt0 skrev 2022-05-25 23:34:09 följande:
    Jag orkar nog inte svara mer i denna tråden.
    Jag uppskattar er alla som svarat och givit mig goda råd och tankeställare.

Men framförallt du JZ. Fan vad jag uppskattar dig. Du ser mig, vad jag går igenom och med stor visdom och kunskapsbank.

Hon kom just hem. Vi har inte pratat och jag har sagt till henne att vi inte kommer att prata om något gällande oss, känslor eller liknande. Jag vill inte bli ljuger för mer, få ursäkter eller skuldbeläggande som har varit min vardag. Jag kommer däremot att bita ihop, ta det vardagliga och praktiska gällande barn, hem och ekonomi.

Jag skall låta mig själv sörja som du säger, låta mig känna de känslor som jag gör. Men jag måste börja inse att hon inte förtjänar mig. Jag skall hitta tillbaks till ett liv där jag är lycklig.

Tack alla. Nu tar jag flesta klivet in på stigen till att finna min lycka igen
    Förstår inte riktigt...Skall du göra samma resa en gång till?? Se mellan fingrarna på hennes beteende. Inte ens ta ett allvarligt snack????
Svar på tråden Serieotrohet