Serieotrohet
Jag vet knappt vart jag skall börja. För detta sträcker sig över 10+ år.
Men igår gjorde jag slut med min fru. Jag har konfronterat hennes otrohet vid två gånger tidigare med kollegor (men jag vet att det finns fler killar).
Det har inte varit jättebra mellan oss emellanåt. Hon klagar på det mesta jag gör, eller kanske inte gör. Jag vet med mig att jag kan göra mer och jag försöker. Jag har under barnen år gjort mer med barnen som hämtning/lämning, blöjbyten, matning, duschning och ja, ni fattar, allt praktiskt. Hon är däremot allt jag inte är gällande planerandet för hushållet. Mat, disk och tvätt delar vi på ganska bra men jag städar dåligt.
I vårt förhållande så bråkar jag aldrig med henne. Jag skriker inte, höjer inte rösten och säger oftast förlåt fastän jag inte håller med om att det riktigt var mitt fel. Jag känner helt enkelt att jag blivit en mes, en dörrmatta och toffel. Och i mitt ständiga försök att behaga så söker hon andra som skall behaga henne. Men hon bråkar ofta med mig.
Denna gången så var hon på affärsresa när jag fick reda på att hon ljugit om avslutade otrohetsaffärer, omfattningen kring dem och hur det egentligen gått till. Jag ville inte ringa upp och konfrontera henne för att jag kände att jag ville dels ha ett ärligt svar, men också inte förstöra för hennes karriär (även om hon gör den klassiska kvinnoaffären och har ihop det med kollegor och sabbar för sig själv).
Men hon ringde en hel del för att hon såg att jag varit online på Facebook sent in på natten (jag kunde inte sova efter allt som jag fått reda på) och jag valde då att berätta för henne att det nu är slut, vi kommer att skiljas och jag vill inte ha mer med dig att göra förutom kontakt gällande barnen.
Jag vet som sagt nu att hon varit otrogen fler gånger och och det finns ingen tillit till henne. Jag måste växa mig stark igen, bygga upp min självkänsla och självförtroende efter att hon krossat detta samtidigt som jag behöver vara stark för våra småbarn och inte låta dem se min ilska mot deras mor.
Ja jag vet egentligen inte vad jag ville säga här. Jag är förkrossad. Vi har inte pratat än då hon fortfarande är på resande fot. Men jag är säker på min sak. Jag vet att barn mår bäst av att växa upp med två föräldrar. Men jag kommer inte kunna överleva i denna relationen. Jag bär på så mycket ilska inom mig att jag blir rädd för mig själv. Jag vill hämnas på henne och på killarna. Får dem att känna min smärta 100x över och jag var nästan redo att skrida till verket tidigare idag.
Men jag försöker få ut en gnutta här bara och hoppas att det hjälper. Inte göra något dumt. Jag vill bara vakna ur denna mardröm. Eller tänker jag helt fel här?
3.0