Serieotrohet
Känner igen lite av din situation. Jag fick också veta om sambos otrohet när hon var bortrest (gissa med vem egentligen) och jag var hemma med barnen. Och likt din fru tänkte hon inte tanken att genast komma hem och rädda det som räddas kan, utan fortsatte med sin nöjesresa. Det var för tre år sedan och jag har förlåtit i den bemärkelsen att jag känner ingen vrede längre och behöver inga förklaringar och inga förlåt, men vi är inte vänner och tror inte att vi kommer någonsin bli det. Vi kan prata trevligt och sakligt men sättet som det tog slut på kommer alltid hänga i luften.
Det jag funderar på när lag läser din text är om du själv har varit otrogen. Du säger själv att vi fick höra bara din sida, vad är det hon skulle säga om ert förhållande? Det där med städning känns som petitteser i sammanhanget.
Om det går, få henne att flytta så fort som möjligt eller flytta själv. Se till att ha barnen varannan vecka. Ångesten kommer vara överväldigande, mig hjälpte att prata och älta med mina närmaste, att verbalisera. Och tränningen, massor. Personlig bästa på lidingöloppet. Det bästa hämnden när det gäller henne är att inte vilja hämnas till slut. Låt henne inte styra ditt liv längre. När det gäller killar, jag skulle överväga att höra av mig till deras fruar om de är gifta.