jonsan01 skrev 2022-05-24 20:15:21 följande:
Hanna:
Nu är det ju dock inte barnens beslut huruvida jag ska skaffa ett barn till eller inte. Min stora vill gärna ha ett syskon till, yngsta har alltid velat innan men är i en känslig ålder nu och är rädd för att bli bortglömd om det kommer ett barn till, vilket jag gör allt för att försäkra honom om att så inte är fallet men inget ovanligt för barn att känna så just nu är hon tydlig med att hon inte vill. Men inte hennes beslut. Hon älskar bebisar så hade nog ändrats :) Det med anknytningen har jag med tänkt på och han lär ju sova här mycket också och vara delaktig. finns ju de som jobbar borta hela veckorna och bara hemma på helgen ? ska man avstå från att skaffa barn för det?
Nej, jag har inte sagt att det är barnens beslut om du ska skaffa barn med din särbo.
Men du nämnde i trådstarten att de inte vill ha syskon och/eller bo med din särbo, så jag antar att det är något som ändå har någon slags betydelse, annars hade du väl inte nämnt det?
Jag hade avstått från att skaffat barn med en pappa som bara är hemma på helgerna, särskilt om jag redan hade flera barn.
Men det är vad jag hade gjort, det är ju upp till var och en, finns ju de som skaffar barn som ensamstående också.